מה כדאי ללמוד?

תחומי לימוד:

אמנות

לימודים דיסציפלינה זו כוללת את כל תחומי האמנות הפלסטית: ציור, פיסול, מיצגים, וידאו-ארט. תחום אמנות נחלק לאמנות יפה - Fine Art ולאמנות יישומית. אמנות יפה: יצירות שמטרתן העברת רעיונות ורגשות לשם דיון אקדמי או הנאה חזותית, כמו יצירות האמנות של אמן הסביבה קריסטו ואמנות יישומית: יצירות שיש להן שימוש; כך יכולים להיקרא יצירות אמנות פריטי ריהוט שעוצבו על ידי מעצבי על כמו כארים ראשיד ואפילו שעונים דוגמת אוסף השעונים של ברגה המוצג במוזיאון האסלאם בירושלים. הלימודים מתאימים לכל מי שיש לו זיקה לאמנות ורוצה להשתלב בזירת האמנות המקומית או הבינלאומית. סטודנט לאמנות כדאי שיהיו לו ידע רחב ככל האפשר בתולדות האמנות, הבנה בטכניקות אמנות שונות והכי חשוב יצירתיות וכישרון. עבודה בתחום - בוגר לימודי אמנות יוכל כמובן לעסוק באמנות ולהציג עבודות בגלריות בארץ ובעולם, לעבוד כאוצר במוזיאונים או לעסוק בהוראה ובמחקר.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר ראשון באמנות (B.A בוגר אוניברסיטה, B.Des בוגר בעיצוב, B.Ed תעודת הוראה באמנות). טיפול באמנות, לימודי מוסיקה, לימודי צילום, לימודי תיאטרון. תעודה - ליצנות מקצועית, אוצרות, ביבליותרפיה, טיפול באמנות, כתיבה יוצרת, מוסיקה, משחק, עיצוב תלבושות, תפאורה, פיסול וקדרות, פסיכודרמה, ציור, צילום, תיאטרון.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

הוראה

תלמידים דיסציפלינה זו כוללת את כל המקצועות הנוגעים לחינוך, תחומי ההוראה וההתמחות השונים. סטודנטים המתעניינים במקצועות החינוך וההוראה מגיעים בדרך כלל מתוך תחושת שליחות אמיתית ורצון להקנות ולהעביר הלאה ידע וערכים לדור העתיד, לבנות ולבסס כמה שיותר יסודות חינוכיים המעצבים את התלמיד גם כבן אדם בוגר, ומכשירים אותו להתמודדות יום-יומית עם מסגרת חברתית. עולם החינוך וההוראה נמצא בתמורות וחידושים תמידיים: חוקים בנושאים מגוונים כמו תנאי ההעסקה של המורים והטבת מצבם ומעמדם בישראל, העלאת משכורות ובונוסים למורים מצטיינים נמצאים באופן קבוע על סדר היום. בנוסף, אנשי חינוך והוראה נהנים מאינספור ימי השתלמות מטעם משרד החינוך לאורך הקריירה שלהם, וגם מימי חופשה יותר מכל מקצוע אחר הקיים בשוק העבודה כיום.

מה ללמוד?

תואר ראשון, תואר שני, תעודת התמחות בהוראה, חינוך מיוחד, חינוך לביה"ס היסודי, חינוך לביה"ס העל-יסודי, לקויות למידה, חינוך גופני, חינוך לגיל הרך ועוד!
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

כלכלה

ההגדרה הפשוטה לפי המילה הלטינית - אקונומיה על פי אריסטו - היא דיסציפלינה העוסקת בחוקי משק הבית (אקו = בית, נומוס = חוק). מצדדי האמונה שכלכלה היא מדע מדויק טוענים כי ניתן לספק על סמך מודלים תחזית כלכלית אמינה מנגד גורסים הספקנים כי המושג כלכלה מתייחס לפעולות שעושים בני אדם על מנת להשיג אמצעים לפרנסתם ולכן המשתנים לקביעת מודלים מדויקים אינם מדידים מכיוון שהם אינם צפויים. הלימודים עוסקים בכלכלה מהיבטי אבטלה ואינפלציה, שכר ומיסוי בסקטור הציבורי והפרטי. הסטודנטים רוכשים כלים המאפשרים להם לערוך ניתוחים והערכות כלכליות ופיננסיות. הלימודים מתאימים למי שיש לו זיקה והבנה בפיננסיים ואוהב את החיבור אין המספרים להשפעה שלהם על התנהגות אנושית. עבודה בתחום - כלכלנים בחברות ובעסקים מובילים במשק, בבנקים ותאגידים גדולים.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר ראשון בכלכלה (B.A.).
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

מחשבים

תחום מקצועות המחשב הוא מהמבוקשים במשק (על פי למ"ס). התחזיות גורסות כי עד 2014 יהיה גידול של 86% בשדה מערכות המידע, שהוא חלק מהדיסציפלינה. מדעי המחשב, או בשם החיבה מדמ"ח, הוא ענף שעוסק בבסיס התיאורטי למידע ולחישוביות לצורך החלתם על מערכות מחשב. הלימודים נחלקים לכמה תתי ענפים: יסודות מתמטיים, יעילות תוכניות, כלים לפיתוח תוכנה, תשתיות מחשוב, יישומים. כדאי לדעת שהלימודים כוללים לא מעט מתמטיקה ולכן רצוי שתהיו בעלי זיקה לתחום ותהגו אליו חיבה. עבודה בתחום - תעשיה עתירת ידע, היי-טק, תעשיית אלקטרוניקה, תעשיות הביטחון, מכוני מחקר ובסטארט-אפ.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר ראשון בכלכלהאקדמי - תואר ראשון במחשבים: בוגרי מדעי המחשב B.A, בוגר במדעים B.Sc או בוגר בטכנולוגיה B.Tech. מערכות למידה. תעודה: אבטחת מידע, אנימציה, QA, בניית אתרים, גרפיקה, הכרת המחשב, מערכות מידע, ניהול פרויקטים, רשתות, פיתוח חומרה, שיווק באינטרנט, תכנות.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

משפטים

תחום המשפטים עוסק בפרדיגמה של החוק והדרכים לאכיפתו. עורכי הדין והשופטים הם בעלי תואר ראשון במשפטים שעברו התמחות בת 12 חודשים במשרד עורכי דין או בפרקליטות ועברו את בחינות לשכת עורכי הדין בישראל. משפטנים אלה הם בעלי תואר ראשון במשפטים (LL.B), אך הם אינם מוסמכים לעסוק בעריכת דין או שפיטה. במסגרת לימודי משפטים לומדים הסטודנטים את מערכת השיפוט הנהוגה בישראל, עוד מימי הבריטים, והיא מורכבת מבית משפט שלום, בית משפט מחוזי ובית משפט עליון. בשנות ה-80 של המאה 20 קמו בישראל מכללות למשפט. הלימודים לא נחשבים לקשים ורצוי כי תהיה לכם מוטיבציה גבוהה ויכולת סטואית לקרוא ולזכור מאות מאמרים, רבים מהם באנגלית. קשה יותר תקופת ההתמחות - בה עובדים שעות רבות ללא הגבלה ובשכר נמוך מאוד והשתלבות בשוק מוצף עורכי דין גם היא לא מן הפשוטות שיש ליתן עליה הדעת. עבודה בתחום - משפטן, יועץ משפטי לחברות, ארגונים או עיריות, עורך דין פלילי, אזרחי או נוטריון.

מה ללמוד?

אקדמי - משפטים לתואר ראשון משפטן LL.B. תעודה - קורס גישור, קורס במשפטים.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

הנדסה

לימודי הנדסה דיסציפלינה זו כוללת את כל המקצועות אשר במסגרת התחום הענק והמרתק "הנדסה", לרבות: הנדסת כימיה, הנדסת תוכנה, הנדסת מכונות, הנדסת תרופות, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, ועוד רבים אחרים. כיום קיימת דרישה מתמדת לאנשי מקצוע איכותיים הבקיעים בתחומי הטכנולוגיה, ומעוניינים לנצל את הידע שלהם בכדי להקל ולקדם את האנושות באמצעות פיתוחים נוספים תוך התחשבות במגבלות המשאבים שהוקנו לשימושם, והבנת המערכות השונות באופן מעמיק. לימודי הנדסה ברובם מתחילים בנושאים כלליים של מתמטיקה ומדע, ועם הזמן מושם דגש חזק יותר ומיקודים על ההתמחות שנבחרה ע"י הסטודנט. הלימודים מתעכבים על בעיות טכניות העשויות להופיע בפיתוחים שונים, ודרכי הפתרון הפופולאריים והמהירים ביותר. משך הלימודים הממוצע לתואר ראשון בהנדסה הוא ארבע שנים, ולמסיימים בהצלחה ניתן תואר B.Sc.אשר מאפשר לסטודנטים להשתלב בקלות בשוק העבודה כמהנדסים מקצועיים, ולנצל את היכולות הטכניות והמתמטיות שלהם למען תחומי רפואה, מסחר, מחייה, לחימה והגנה.

מה ללמוד?

הנדסה אזרחית, הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסת סביבה, הנדסת בניין, הבטחת איכות ועוד...
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

רפואה

הרפואה המודרנית מבוססת על קביעתו של היפוקרטס במאה החמישית לספירה, המחלות אינן נגרמות כתוצאה משדים ורוחות. מאז התפתחה הרפואה בשני נתיבים: נתיב המחקר הרפואי העוסק בגילוי גורמי המחלה ודרך הטיפול בהם ונתיב המחקר הקליני העוסק בריפוי בני האדם על ידי תרופות שאושרו לשימוש. בשלוש שנים הראשונות של התואר נלמדים מקצועות פארא-רפואיים: פיזיולוגיה, ביולוגיה, ביוכימיה, היסטולוגיה ואנטומיה, לימודי התמחות של שלוש שנים נוספות, הם לימודים קליניים - עבודה בבתי חולים (בסיומם קבלת רישיון רפואה זמני) וסטאג' - הוא הכשרה והתמחות מעשית בבתי חולים (בסיום, רישיון לעסוק ברפואה). מתאים לאוהבי האנטומיה של גריי שמוכנים לעבוד שעות רבות, תחת לחץ מטורף, בבתי חולים שאינם עומדים לעיתים קרובות בעומס. עבודה בתחום - רופא בבתי חולים ציבוריים, פרטיים ובקופות חולים או בקליניקה פרטית.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר ראשון במדעי הרפואה: M.D. אפידמיולוגיה, הנדסה רפואית, וטרינריה, אופטיקה, סיעוד, רוקחות, ריפוי בעיסוק, רפואת שיניים, תזונה, מעבדה רפואית, ניהול מערכות בריאות, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת. תואר שני - מוסמך (.M.Sc) ודוקטור (.Ph.D). תעודה - לימודי טיפול, אופטיקה, דולות, הידרותרפיה, התפתחות תינוקות, ליצנות רפואית, מזכירות רפואית, ניטור ניסויים קליניים CRA, סייעות שיניים, רכיבה טיפולית, טיפול באמצעות בע"ח, תזונה, הריון ולידה, רפואה.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

שפות

במסגרת לימודים לתואר בוגר בשפות זרות ניתן ללמוד כמעט כל שפה שתעלה על דעתכם, והלימודים יכללו גם לימודי התרבות של ארץ המוצא של השפה והתפתחות השפה. בנוסף לומדים את המקור לשפה והתפתחותה, פונולוגיה, מורפולוגיה, סוציולינגויסטיקה, פרגמאטיקה, תחביר וסגנון. כמעט כל שפה שקיימת ואף נכחדה ניתן ללמוד, החל בכתב יתדות, שומרית ואכדית בחוג אשורולוגיה עבור ביידיש ועד סינית מנדרינית. מתאים מאוד לכל מי שאמרו לו תמיד: איזה קליטה יש לך לשפות, הלימודים מתאימים גם למי שרוצה להשתלב בזירות עסקים בינלאומיות. עבודה בתחום - תרגום, הוראה, מגוון תפקידים בחברות תעופה ובשדה התעופה, עוזרי מנכ"ל, עוזרים פרלמנטרים, רל"שים, מחקר.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר B.A או תואר M.A או תואר B.Ed מוסמך להוראה. לימודי אידיש, תואר באנגלית, תואר בעברית, תואר בערבית, תואר בצרפתית. תעודה - אידיש, איטלקית, אנגלית, שפת סימנים, גרמנית, הולנדית, טורקית, יוונית, יפנית, סינית, ספרדית, ערבית, פורטוגזית, צרפתית, רוסית, קורס תרגום.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

תיירות

תיירות היא אחד מענפי המשק שמגלגל מחזור כספים של מיליארדי שקלים שלא לדבר על הכנסות מטבע חוץ. ענף התיירות הוא מענפי התעשייה המתפתחים ומהווה גורם מרכזי בתוצר הלאומי הגולמי (תל"ג). כדי לפתח את הענף הזה כך שיתאים לסטנדרטים בינלאומיים יש לספק לו כוח אדם מקצועי ומיומן שיהיו בידיו כלי ניהול מודרניים. לימודי תואר ראשון במלונאות ותיירות כוללים קורסים בתחום ניהול מלונות, ניהול מזון ומשקאות, מערכות מידע לתיירות, חשבונאות ומימון בענף, ניהול תיירות, פיתוח יזמות תיירותית, סוציולוגיה של התיירות, פיתוח איזור וניהול תעופתי. לימודי תיירות יכולים להתאים מאוד למי שאוהב לשלב עסקים עם הנאה, למי שיש לו זיקה לזירה העסקית אך אוהב גם את הקשר עם הציבור ומתן שירות, מי שיש לו כישרון ניהולי ברמה גבוהה, חזון עסקי מעודכן ויכולת חיזוי טרנדים תרבותיים. עבודה בתחום - תפקידים ניהוליים בתאגידים, פירמות ועסקי תיירות כמו ניהול בתי מלון, אתרי נופש ומלונות בוטיק וספא.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר ראשון B.A בתיירות ובמלונאות. תעודה - קורס ברמנים, מדריכי טיולים, מפעילי תיירות, ניהול מטבח, סוכני נסיעות.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

תקשורת

תקשורת היא דיסציפלינה אקדמית הקשורה לכל הדרכים בהן אנו מתקשרים, כך שהיא מקיפה תחומי ידע נרחבים. תקשורת בהקשר לעיתונאות היא תקשורת המונים – כלומר, אמצעי תקשורת שמגיעים לקהל רחב. לתקשורת ההמונים השפעה רבה ובמאה הזו אנו מדברים על תקשורת דיגיטלית או ניו-מדיה - שהיא העיתונות האלקטרונית, הבלוגים והרשתות החברתיות, שכבר הוכיחו שהן יכולות להביא למהפכות ואפילו להפלת ממשלות. מטרתם של לימודי תקשורת היא להבין את השפעתה של התקשורת בזירה הציבורית והשימוש בה במסגרת תהליכים חברתיים ותרבותיים. מתאים למי שחי, חולם ואוכל חדשות, מי שמחובר לערוצי החדשות הדיגיטליים, המודפסים והמשודרים, מי שתהליכים היסטוריים חברתיים חשובים לו וחשוב לו לקחת בהם חלק, מתאים למי שיודע ללהטט בשפה ובמילים, מכיר את כל הטרנדים של השפה האינטרנטית, חי את הרשת ואמצעי התקשורת. עבודה בתחום - כתב בעיתונות כתובה, משודרת ודיגיטלית, עורך תוכן, תחקירן, מתפעל רשתות חברתיות, מפיק, במאי, קולנוען.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר ראשון B.A בתקשורת. לימודי בימוי והפקה, לימודי סאונד, לימודי פרסום, לימודי קולנוע, לימודי שיווק, תקשורת חזותית. תעודה - קורס בימוי והפקה, יחסי ציבור, כתיבה ועריכה, סאונד, עיצוב והפקת אירועים, עיתונאות, עריכת וידאו, פרסום, קולנוע וטלוויזיה, שיווק, תקשורת אינטראקטיבית, תקשורת חזותית.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

מדעי הרוח והחברה

דיסציפלינה העוסקת בחקר החברה האנושית, תרבותו והתנהגותו הנפשית. מחקר זה נעשה מזוויות שונות, כמו אנתרופולוגיה החוקרת את סביבת החיים של האדם, סוציולוגיה הבודקת את יחסיו האינטראקטיביים בחברה בה הוא חי והפסיכולוגיה שבודקת את נפשו והתנהגותו החברתית. תרבויות וחברות התפתחו באופן אבולוציוני – ממש כמו מינים בטבע – לאורך ההיסטוריה. קיימות תיאוריות מוקדמות של אבולוציה סוציו-תרבותית שהתפתחו בתקופת מחקריו של צ'ארלס דארווין, כמו למשל תיאורית הדרוויניזם החברתי הגורסת הקבלה בין התפתחות האורגניזם להתפתחות מערכות חברתיות וזאת תיאוריה מקבילה לתיאוריה שמציג דארווין בספר "מוצא המינים". לימודים לתואר במדעי הרוח והחברה מתאימים למי שנוטים יותר למקצועות הומאניים, בהם מרובה הקריאה, הכתיבה ומי שמתודיות תיאורטיות עושות לו את זה יותר ממעבדות. עבודה בתחום - רל"שים, מזכירות בכירה, עוזרי מנכ"ל, עוזרים פרלמנטרים, הוראה, מחקר.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר בוגר אוניברסיטה B.A כללי. אנתרופולוגיה, ארכיאולוגיה, לימוד ארץ ישראל, גיאוגרפיה, דתות, היסטוריה, יהדות, יעוץ ארגוני, מגדר, מזרח אסיה, סביבה, סוציולוגיה, קוגניציה, תרבות, לשון עברית, מדיניות ציבורית, מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה, מדעי המדינה, מזרחנות, מחשבת ישראל, ממשל ופוליטיקה, משאבי אנוש, ספרות, ספרנות, מידענות, עריכה לשונית, עבודת סוציאלית, פילוסופיה, קרימינולוגיה, תואר בחינוך. תעודה - ממשל ופוליטיקה, ספרנות, מידענות, עריכה לשונית, לימודי טיפול, לימודי מגדר, לימודי תרבות, יעוץ ארגוני, משאבי אנוש, יהדות, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

מדעים מדויקים

הם דיסציפלינה של כל תחומי הידע העוסקים במתמטיקה בתופעות של החומר. תחום המדעים מתחלק לשתי קטגוריות: מדעים מדויקים ומדעי החיים. מדעים מדויקים עוסקים בחומר-דומם, כמו פיזיקה, מתמטיקה וכימיה, תחומים העומדים בדרישת אובייקטיביות אמפירית; מדעי החיים חובקים קבוצת תחומים שעניינם כל החי בתבל. השאלה המדעית שעדיין עומדת במחלוקת היא כיצד התהווה היקום - האם העולם נברא בשבוע ימים או שמא המפץ הגדול הוא ההסבר המדעי הנכון? ב-10 באוקטובר 2008 יצא לדרך הניסוי המדעי בהא הידיעה של המאה 21 - מאיץ חלקיקים (LHC) ינסה למצוא את בוזון היגס - החלקיק האלוהי, ממנו מקבלים כל חלקיקי היסוד את המסה שלהם. לימודי מדעים מדויקים למי שיש להם זיקה לנוסחאות מתמטיות מסובכות, לחישובים פיזיקליים ולשעות מעבדה רבות.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר ראשון לתואר B.Sc או B.A.. ביולוגיה ימית, ביוטכנולוגיה, ביולוגיה, חקלאות, כימיה, סטטיסטיקה, פיסיקה, תזונה, מדעי הסביבה, מדעים פלנטאריים, מתמטיקה
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

מנהל עסקים

תוכניות מנהל עסקים בארץ ובעיקר MBA ו-EMBA ביססו מאוד את מעמדן בזירה האקדמית בישראל בשנים האחרונות. כל בית ספר לעסקים מציע תוכניות שונות של מנהל עסקים שיש להן זיקה לתחומים שונים במשק הישראלי והבינלאומי וכן לתוכניות מנהל עסקים בינלאומיות. תוכניות מנהל עסקים עוסקות מלבד בתחומים בסיסיים כמו מימון ושיווק גם במימון ונגזרותיו הפיננסיות, עולם הבנקאות, אתיקה עסקית, מנהיגות. דווקא המשבר הפיננסי הגלובלי שפרץ ב-2008 החזיר לספסל הלימודים את בוגרי מגמות חשבונאות כשהטרנד הוא לימודי מנהל עסקים. הלימודים מתאימים לאנשים עם אהבה לעסקים, שרוצים להשתלב בניהול עסקים, שמסוגלים לעבוד בלחץ ובדרישה לתוצאות, שהם בעלי כושר ארגון כזה שמאפשר להם לבנות תוכנית עסקית ושהם בעלי כושר מנהיגות גבוה שיגרום לכפופים להם לרוץ אחריהם באש ובמים עד ליעד שמצוין על הגרף כהצלחה פיננסית. עבודה בתחום - השתלבות בזירת העסקים המקומית והבינלאומית בתפקידי מפתח בכירים בחברות ותאגידים, יועצים אסטרטגים, יועצים ארגוניים, מנהלים אדמניסטרטיביים, מנהלי כוח אדם, מנהלי ייצור, מנהלי שיווק, אנליסטים פיננסיים, מנהלי פיתוח עסקי ומנהלי מוצר.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר ראשון בוגר B.A.. בדרך כלל מינהל עסקים נלמד כתואר שני, M.B.A או E.MBA. ביטוח, לוגיסטיקה, מנהל מדיניות ציבורית, משאבי אנוש, טכנולוגיה. תעודה - מנהל מדיניות ציבורית, הבטחת איכות, מכירות, משאבי אנוש, ניהול טכנולוגיה, רכז ולוגיסטיקה, נדל"ן, ניהול, מנהלים.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

עיצוב ואדריכלות

כמה אבני דרך ארכיטקטוניות שלא ניתן לדבר על אדריכלות בלעדיהן הן: מגדל אייפל של המהנדס גוסטב אייפל בפריז, פסל החירות (אוגוסט ברתולודי שנעזר אגב בגוסטב אייפל לתכנון שלד הברזל והפלדה) שניצב על כן בתכנונו של האדריכל ריצ'רד מוריס האנט, בניין קרייזל של האדריכל ויליאם ואן אלן ועוד בניו יורק מוזיאון גוגנהיים הספירלה הארכיטקטונית של האדריכל הנודע פרנק לויד רייט ולה סגרדה פמיליה, כנסיית המשפחה הקדושה בברצלונה של האדריכל האמן אנטוני גאודי. באדריכלות יש מגוון סגנונות רב, הסגנון האקלקטי עם השפעות מהבניה הערבית בארץ ישראל; אר-דקו וסגנון הבאוהאוס בעל הקווים, הם רק חלק מהסגנונות שהיו נהוגים בארץ. תחום האדריכלות הוא רב תחומי ונלמדות בו ארבע דיסציפלינות: תיאוריה, הדמיה ויישומי מחשב, סטודיו בעיצוב, מבנה סביבה ותוכן טכנולוגי. במסגרת לימודי עיצוב לומדים פיתוח מוצרי צריכה, עיצוב חללים או עיצוב חזותי. עבודה בתחום - אדריכלים בפירמות פרטיות ובחברות גדולות, מתכנני ערים, מתכנני מבנים, מעצבי פנים.

מה ללמוד?

אקדמי - אדריכלות לתואר בוגר B.arch, תואר ראשון בעיצוב פנים, B.Design, לימודי תואר ראשון B.A באדריכלות ועיצוב פנים. תעודה - סטיילינג ועיצוב, הנדסאי אדריכלות, עיצוב נעליים ואביזרים, אדריכלות נוף, עיצוב אופנה, עיצוב אירועים, עיצוב גרפי, עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי.
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד

ראיית חשבון

חשבון - ספר ראשון על חשבונאות כפולה נכתב במאה ה-15 בידי הנזיר הפרנצ'יסקני לוקה פוצ'יאולי, שנחשב לאבי החשבונאות אבל בל נשכח שהיה זה יוסף, שהציל את המצרים מחרפת רעב בשבע השנים הרעות בזכות זיכתו לפיננסים. חשיבות רבה נודעת לעבודתו של רואה החשבון שכן הוא אמון על ביקורת ועריכת דוחות פיננסיים של חברות ובמקרה שהן נסחרות בבורסה יש רגישות גדולה לעניין מצג פרופיל החברה. לרוב לומדים את המקצוע במסלול דו-חוגי, קרי, חשבונאות וכלכלה, או מנהל עסקים או משפטים. רואה חשבון בעל התמחות בתחום ספציפי עשוי להיות מבוקש יותר בארגון שעוסק בתחום התמחות כזה. לאחר סיום התואר יש תקופת התמחות של שנתיים ובסיומה יש לעבור את מבחן ההסמכה של מועצת רואי חשבון על מנת לקבל רישיון לעסוק בראיית חשבון. לימודי ראיית חשבון מתאימים למי שאוהב את העיסוק בכספים, דיווחים על רווחים והפסדים, עמידה על המשמר והיכולת לראות גם את התמונה הכוללת וגם את הפרטים הקטנים. עבודה בתחום - רואי חשבון בחברות, תאגידים ופירמות גדולות.

מה ללמוד?

אקדמי - תואר ראשון בחשבונאות (B.A). תעודה - הנהלת חשבונות, חשבי שכר, ייעוץ מס, ראיית חשבון
יצירת קשר חזרה לתחילת העמוד
מידע נוסף על כיוון מקצועי, שכר לימוד, מלגות, ומקצועות פופולאריים בשוק תוכלו למצוא בסקירה שכתבנו לאתר הדרושים ג'ובנט.
לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649