חשבונאות (ראיית חשבון)

 לימודי תואר ראשון בחשבונאות מעניקים לסטודנטים הן את הידע הנדרש למקצוע ראיית החשבון, והן ידע וכלים אקדמיים ומעשיים מתחומי הכלכלה, הניהול ומינהל עסקים. מקורות המידע בתוך החברה מיוצרים ברובם על ידי רואי החשבון, והם אלו אשר שולטים על האינפורמציה הכלכלית והמימונית של החברה.    מדינת ישראל מצטיינת לא רק בייצוא היי-טק אלא גם בתחום הפיננסי, וישראל ממוקמת בין חמשת המדינות המובילות בעולם בתחום המקצועי של ראיית החשבון. כך שבוגרי חשבונאות מישראל יכולים להשתלב בפירמות הבין לאומיות של ראיית חשבון בעולם וגם במקצועות ניהול בין לאומיים.

מבנה הלימודים: משך הלימודים הינו 4 שנים ומרוכב ברוב המוסדות מ-3 שנים במתכנות של תואר דו-חוגי  (אך ניתן גם במסלול חד חוגי) בו הלימודים משולבים עם תארים מכלכלה, ניהול או מינהל עסקים.  במהלך שנים אלה ילמדו הסטודנטים קורסים בכלכלה, ניהול, משפט, מיסוי תאגידים, חוקי מיסוי, חשבונאות ניהולית, חשבונאות פיננסית, ביקורת ועוד. בתום השלוש שנים ישנה שנת השלמה ייעודית בחשבונאות, אחריה יתבקש הבוגר להתמחות בתחום (סט’ז) למשך שנתיים, שבסיומה ייגש למבחני הלשכה מטעם לשכת רואי החשבון ואחריה יקבל את תעודת רואה החשבון.                                                                        

 שילובים נפוצים: כפי שציינו מרבית לימודי החשבונאות נלמדים במתכונת דו-חוגית יחד עם לימודי מינהל עסקים, כלכלה או ניהול. השילוב הנפוץ כיום הינו שילוב עם תואר במינהל עסקים. לימודי חשבונאות יעניקו כלים וידע, ביצירת ידע ארוגני,  הערכת שווי כלכלי של הפרימה, ביקורת וייעוץ עסקי, ולימודי מנהל עסקים יספקו יידע וכלי בפן הניהולי, בפן השיווקי ובפן העסקי.

אפשרויות תעסוקה: התפקיד של רואי החשבון בגדול הינו לוודא שהמספרים בארגון ובחברות, אכן משקפים את המצב האמיתי של העסקים. והם לא משמשים את בעלי השליטה או את המנהלים כדי לרמות את ציבור המשתמשים. בכל תחום בו יש תנועה של כספים בהם מוסדות ציבור, חברות פרטיות, מלכ"רים ומוסדות ממשלתיים קיים הצורך ברואה חשבון שיפקח ויבקר את הפעילות הכספית והחשבונאית בארגון. אין תפקיד ניהולי ברמה הבכירה שאינו רלוונטי עבור רואי החשבון. רואי חשבון יכולים להשתלב  כמנכ"לים של חברות, מנהלי השקעות, בחברות אסטרטגיה וניהול כספים, כמנהלי פיתוח עסקים, ובכל נושא הקשור לשוק ההון בו לרואי חשבון ישנה עדיפות ברורה לכך.




לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649