איפה מתאים לך ללמוד במכללה או באוניברסיטה?

כמו שנהוג לומר "שום דבר לא מושלם" גם בבחירת מקום הלימוד, מכללה או אוניברסיטה, לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו. הבחירה האם ללמוד במכללה או באוניברסיטה, מצריכים החלטה רצינית ובכל אחת מהאופציות יש יתרון וחסרון. מבולבלים?! הנה קצת מידע שיעזור לכם לעשות קצת סדר בדברים.

 

מה ההבדל בין לימודי מכללה ללימודי אוניברסיטה?

כמעט לכולנו יצא לשמוע סטיגמות שלימודים באוניברסיטאות יותר איכותיות מלימודים במכללות. התואר האוניברסיטאי יותר יוקרתי, אווירה וחיי גיבוש מגובשים יותר , תנאי הקבלה יותר קשים, שכ"ל הלימוד זול יותר ומעסיקים במקומות עבודה שמסתכלים בעין אחרת על מועמדים שסיימו תואר באוניברסיטה או מול מועמדים שסיימו את לימודיהם האקדמיים במכללה.

אולי באמת לפני 20-30 שנה, ההיצע ללימודים במכללות ובכלל להמשך לימודים אקדמיים היה נמוך בהרבה מאשר עכשיו. תנאי הקבלה ללימודי התואר היוו קריטריון שהקשה מאוד על קבלת המועמדים ללימודים. עם השנים, הוקמו עוד ועוד מוסדות לימוד אקדמיים וסוגים שונים של מכללות. לימודים במכללה שונים מאוד מהתפיסות הרווחות שהיו אולי רלוונטיות בעבר, אך כעת הדברים השתנו. רוב המכללות המוכרות זוכות לקבל היכר מטעם המועצה להשכלה גבוהה, המכירה בהם כלימודי אקדמיה גבוהים והתואר האקדמי שווה מבחינת ערכו לתארים באוניברסיטאות.

אין פה עניין של טוב יותר או טוב פחות, ברוב המכללות, זוכים הסטודנטים לחוות חיי חברה מגובשים, מעונות מגורים מפוארים שעומדים לרשות הסטודנטים, כיתות מחשוב חדשות ומשוכללות ואפילו בחלק מהמכללות זוכים הסטודנטים לפינוק של בריכת שחייה ומגרשי ספורט איכותיים.

כמובן שלצד כל המכללות, לא ניתן להתעלם מסטאטוס "התואר היוקרתי" של האוניברסיאות  . מספר האוניברסיטאות בארץ הוא יחסית מועט לעומת מספר המכללות ומגיע לכשמונה אוניברסיטאות המוכרות ע"י המועצה להשכלה גבוהה. לימודי תואר ראשון, שני ותארים מתקדמים נוספים, כוללים לרוב לימודים אינטנסיביים ותנאי קבלה שלא מקלים על המועמדים.

תנאי הקבלה באוניברסיטאות ובמכללות:

תנאי הקבלה הן באוניברסיטאות והן במכללות משתנים ממוסד למוסד וכמובן תלויים במקצוע אותו רוצים ללמוד, למשל תנאי הקבלה ללימודי רפואה יהיו שונים מתנאי הקבלה ללימודים במקצועות מדעי הרוח והחברה. תכניות הלימוד התיאורטיות והיישומיות ישתנו בהתאם לתחום אותו בחורים ללמוד.

 בד"כ ברוב האוניברסיטאות תנאי הקבלה הנדרשים הם:

- מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה (למעט מקרים חריגים בהם מצוין אחרת).

- מועמדים בעלי ציון פסיכומטרי של לפחות 450.

- בחינת סיווג רמת ידע באנגלית.

תנאי הקבלה הנדרשים בד"כ ברוב המכללות הם:

- מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה (למעט מקרים חריגים בהם מצוין אחרת).

- מועמדים בעלי ציון פסיכומטרי (הציון הנדרש מתשנה בהתאים למקצוע אותו לומדים ותלוי במכללה, לעיתים אם ציון הפסיכומטרי גבוה מספיק, זה מכסה גם את תעודת הבגרות).

- ראיון קבלה אישי.

האם קיים שילוב של אוניברסיטה ומכללה יחד?

ישנם מכללות כמו: מכללת רחובות, מכללת רמת גן, שהן שלוחות של האוניברסיטה הפתוחה ובסיום תכנית הלימודים, מוענקת לבוגרים תעודת תואר אוניברסיטאי כמו  כל אוניברסיטה אחרת. בנוסף, מכללת אריאל, שקיבלה בשנים האחרונות אישור להפוך לאוניברסיטה וקרויה כעת "המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון".

לסיכום, מכללה או אוניברסיטה, אין משהו טוב יותר מבין השתיים, השאלה מה מתאים לכל מועמד באופן אישי, המקצוע אותו הוא רוצה ללמוד, רמת ההשכלה שלו, האם הוא רוצה לשלב עבודה עם לימודים, או שמא להקדיש את כל זמנו בלימודים ועוד פרמטרים שצריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים ללמוד במכללה או באוניברסיטה.

בהצלחה!




לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649