לימודי בדיקת תוכנה QA - עולם מגוון של אפשרויות להתפתח

אחד המקצועות המבוקשים בהשכלה גבוהה, שרבים מחפשים בו עבודה בשוק התעסוקה הנו תחום בדיקות QA -Quality Assurance. הניגשים ללימודים בתחום זה לומדים להתמחות באבטחת איכות, בדיקות תוכנה, וריפיקציה ועוד תתי נושאים שנלווים מתוך ענף זה.

 

בתום ההכשרה ייקלטו הבוגרים בחברות הייטק, חברות תעשייתיות ועוד, ויתמחו באבטחת איכות של תכנות בארגון, או במוצרי תוכנה שמספקת החברה לצרכנים וספקים חיצוניים.

מקצוע ה QA מבוקש מאד בענפי הטכנולוגיה השונים, ומתוגמל היטב. יתכן לצורך ההכשרה תצטרכו להזמין הדפסת פנקסי צ’קים, אך ההשקעה תוחזר במהירות.

 

תכונות ומיומנויות ללומדי QA

המועמדים ללימודים בתחום בדיקת תוכנה צריכים להיות לא רק בעלי הישגים לימודיים גבוהים, אלא גם בעלי תכונות אופי שמתאימות לתפקיד. כושר ריכוז גבוה, דיוק ושימת לב לפרטים הן רק דגימות מתכונות אופי שמייחדות מקצוע זה.

סטודנטים בתחום ה QA לומדים להתמודד עם תוכנות שונות על ידי ניתוח, אפיון ואחריות לתשתיות.

הבדיקות והבקרה שמבצעים אנשי ה QA, מאפשרים לאתר תקלות שעלולות להתממש בתוכנה, גם לאחר עבודה קפדנית ואינטנסיבית עליה. זיהוי הפגמים במוצר התכנה, מונע תקלות העשויות להתגלות בו בעת יציאתו הראשונית לתפעול.

 

הלומדים בדיקות תוכנה גם יהיו אחראים על תהליכי תכנון, ביצוע ובקרה של תחום האיכות בחברה. בנוסף, מתבצע על ידם גם איסוף וניתוח נתונים. אנשי הבדיקות גם קובעים נהלי עבודה לתחומי אבטחת איכות ובקרת איכות, תכנון בדיקות תוכנה, וכמובן ביצוע הבדיקות.

 

עבודה זו תורמת לבקרה ולשיפור איכות המוצר (כמו לדוגמא, מי שאחראי בבנק על בקרת ייצור של הדפסת פנקסי צ’קים). זיהוי מוקדם של בעיות בתוכנה מאפשר חיסכון משמעותי בהשקעת חברת הפיתוח בו.

 

 

אילו קורסים ניתן ללמוד בתחום

ניתן להירשם לתחום בדיקות תוכנה במכללות ואוניברסיטאות מוכרות. הלימודים בתחום בדיקות תוכנה מקנים לסטודנט היבטים תיאורטיים ומעשיים בכל מה שנוגע להנדסת בדיקות תוכנה. בנוסף, הם לומדים שפות תכנות שונות כגון: JAVA והכרת מערכות הפעלה שונות, כלי בדיקות אוטומטיים, ומסדי נתונים.

מעבר לשפות תוכנה, מכילים הלימודים כתיבת סקריפטים, מחזור חיים של תכונה, ניתוח מערכות, תכנון ועיצוב בדיקות על פי דרישות ועוד. המרצים הם מן השורה הראשונה בתחום, שבעצמם התנסו בפרויקטים מעשיים של בדיקות תוכנה בחברות.

 

קושי רמת הלימוד

קורס בדיקות תוכנה יימשך על פי רוב מספר חודשים. לרוב יוגש בתומו פרויקט גמר שיאפשר למעשה את קבלת תעודת ההסמכה ומיד לאחר מכן השתלבות בשוק העבודה.  המועמדים ללימודים אלה נדרשים להיות בעלי ידע בסיסי בתכנות.

הכלים והחומרים הנלמדים הם ברמה גבוהה ומי שמתחיל מנקודת מוצא של חוסר ידע מוחלט בתחום התכנות, יתקשה מאד להבין במה מדובר. מסיבה זו, אחד מתנאי הסף והדרישות של מקומות הלימוד בתחום בדיקות תוכנה, הוא ידע בסיסי בתחום התכנות.

קחו בחשבון כי הכשרה בתחום תפתח לכם אפשרויות תעסוקה נוספות ורבות. תוכלו לשלב זאת עם תחומי ענייו נוספים, או כתחום עיסוק מרכזי.




לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649