המכללה האקדמית עמק יזרעאל

.M.A בפסיכולוגיה חינוכית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     הגליל והגולן - ד.נ. עמק יזרעאל מיקוד 19300

אודות:
התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית באקדמית עמק יזרעאל נועדה להכשיר פסיכולוגים חינוכיים בעלי ידע עדכני בתחומים הרלוונטיים של הפסיכולוגיה, מיומנויות מחקר ושיטות הערכה, והתנסות מבוססת-ידע בעבודה עם ילדים וסביבתם בשירותים פסיכולוגיים-חינוכיים.

מטרות התכנית:
◄ להקנות לסטודנטים ידע עדכני בתחומי הפסיכולוגיה הרלוונטיים לעבודת הפסיכולוג החינוכי: פסיכולוגיה חינוכית, התפתחותית, קלינית, אירגונית, ליקויי למידה והפרעות קשב, ותהליכים קהילתיים ותרבותיים.
◄ להקנות לסטודנטים ידע בשיטות הערכה ומחקר ושימוש בכלים הנהוגים בתחומי הפסיכולוגיה החינוכית.
◄ להקנות לסטודנטים התנסות בעבודה בשירות הפסיכולוגי-חינוכי, בהנחיה מתואמת של פסיכולוגים חינוכיים בכירים ושל חברי סגל המלמדים בתכנית.

התכנית עונה לכל הדרישות של הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה חינוכית של משרד הבריאות ומאפשרת כניסה לעבודה מיד עם סיום הלימודים והתחלת ההתמחות ללא צורך בלימודי השלמה. בכך נענית התכנית לצורך הגדול בפסיכולוגים חינוכיים מיומנים.

בבסיס התכנית הדאגה לרווחה הפסיכולוגית של ילדים בסביבתם ולחיים של כבוד והבנה הדדיים. הסביבה כוללת הורים ומשפחה, ילדים אחרים, בית הספר והצוות החינוכי שלו, ומטפלים שכולם חיים ופועלים בסביבות תרבותיות מגוונות ודפוסי חיים מיוחדים המאפיינים את מדינת ישראל.
העבודה של פסיכולוגים חינוכיים, אולי יותר מאשר העבודה של פסיכולוגים בתחומים אחרים, דורשת ידע בנושאים שונים של הפסיכולוגיה ויכולת לשלב בינם ברמה התיאורטית והיישומית ולחקור אותם בשיטות המחקר המקובלות בתחומים אלה.

לאור זאת, הקורסים הכלולים בתכנית נבחרו על סמך 5 קווים מנחים:
מתן מענה לצרכים המקצועיים של הפסיכולוג החינוכי: ידע בפסיכולוגיה חינוכית, התפתחותית, קלינית (פסיכופתולוגיה, פסיכודיאגנוסטיקה, פסיכותרפיה), ארגונית (תוך התמקדות בארגונים חינוכיים), בתחומים דידקטיים (ליקויי למידה והפרעות קשב), ובתהליכים קהילתיים ותרבותיים.
פיתוח אמפתיה ומחויבות לעבודה המקצועית עם ילדים, צרכיהם וסביבתם (אתיקה, פרקטיקום וקורסים מלווים).
הענקת כלים ללמידה עצמית ולמחקר (סטטיסטיקה, שיטות מחקר, סמינר מחקר).
שיתוף פעולה עם השרות הפסיכולוגי החינוכי והפסיכולוגים העובדים בו (פרקטיקום).
הקניית ערכים המדגישים מעורבות מתמשכת ברכישת ידע והתפתחות מקצועית של הפסיכולוגים ושל הפרופסיה (כל הקורסים).

מסלולי הלימוד:
הלימודים בתכנית מתקיימים בשני מסלולים:
◄ תכנית עם תזה* – המאפשרת למסיימים אותה בהצלחה להמשיך ללימודי דוקטורט.
◄ תכנית עם עבודת גמר – המדגישה יישום הידע שהסטודנטים רכשו במהלך הלימודים בתכנית.
*בחירה במסלול עם תזה תתאפשר רק בתום שנת הלימודים הראשונה ובכפוף לעמידה בתנאי קבלה.

הסגל:
המומחיות של חברי הסגל המלמדים בתכנית, כל אחת ואחד מהם בתחומו, והמחויבות שלהם להיות קשובים לצרכי הסטודנטים, להעניק להם תמיכה, ולהנחיל להם את הידע הדרוש לפסיכולוגים חינוכיים בעבודתם עם ילדים, הורים ומורים, יחד עם העניין, ההשקעה והמחויבות של הסטודנטים מבטיחים את הצלחת התכנית.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות .M.A בפסיכולוגיה חינוכית במכללה האקדמית עמק יזרעאל.


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית עמק יזרעאל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649