אוניברסיטת תל-אביב

תואר ראשון בלימודי נשים ומגדר בסיוע NCJW

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - אוניברסיטת תל-אביב, רמת-אביב

לימודי נשים ומגדר במסלול דו-חוגי
באוניברסיטת תל אביב!
ההרשמה לסמסטר אביב בעיצומה - מהרו להירשם!


התכנית משלבת קורסים העוסקים במגדר מארבע פקולטות:
◄ רוח ◄ חברה ◄ אמנויות ◄ משפטים

מסלולי לימוד:
התכנית נלמדת במסלול דו-חוגי בלבד לצד כל חוג דיסציפלינרי נוסף באוניברסיטה,
למעט תכניות רב-תחומיות או בין-תחומיות אחרות.

אפשרויות תעסוקה לבוגרים:
◄ ארגוני החברה האזרחית, המקדמים שינוי חברתי
◄ עבודה במשרדי ממשלה ◄ עיריות ◄ ועוד...

מלגות:
◄ מלגות כלליות על בסיס מצוינות
◄ מלגות מטעם NCJW לתמיכה בתשלום שכר הלימוד

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות
לימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב.


אודות התכנית
התכנית בלימודי נשים ומגדר נלמדת במסגרת בין-פקולטטית ומשלבת קורסים העוסקים במגדר מארבע פקולטות: רוח, חברה, אמנויות ומשפטים. ארגון הנשים האמריקני (National Council of Jewish Women (USA העניק לתכנית מענק להקמתה. זוהי התכנית האוניברסיטאית הראשונה והיחידה בארץ, המקנה תואר ראשון בלימודי מגדר.

התכנית מניחה תשתית לבחינה ביקורתית של הסדרים חברתיים, המבוססים על חלוקה מגדרית בין גברים לנשים. בתכנית תחומי לימוד מגוונים, הנבחנים מנקודת המבט של ביקורת התרבות בכלל ושל הביקורת הפמיניסטית בפרט: היסטוריה, סוציולוגיה, תולדות האמנות, פוליטיקה, ספרות, פסיכולוגיה, משפטים, גיאוגרפיה ותכנון, קולנוע ועוד.
שדות ידע רבים נלמדים תוך פרובלמטיזציה של הנחות היסוד שלהם, תוך הצעת אלטרנטיבות להמשגה ולתיאור או כתיבה שלהם, ותוך ניתוח מקומו של המגדר כקטגוריה ביקורתית ומקומן של נשים בתרבות ובחברה מעמדה זו נבחנים גם הקשרים בין מגדר, מעמד, גזע, אתניות, לאומיות ומיניות. בתכנית כלול בסיס רחב של תיאוריות פמיניסטיות - כשלעצמן ובמגעיהן עם תיאוריות בתחומים קרובים. ללימודי התכנית ארבעה מוקדים דיסציפלינריים עיקריים: מדעי הרוח, מדעי החברה, משפטים ואמנויות, וארבעתם משולבים זה בזה בזיקות הדדיות ומשלימות.

תעודת הסיום:
התכנית מעניקה תואר ’בוגר אוניברסיטה בתכנית ללימודי נשים ומגדר’.

מטרת הלימודים
התכנית ללימודי נשים ומגדר הוקמה במטרה להקנות לסטודנטיות ולסטודנטים כלים תיאורטיים, מתודולוגיים ופרקטיים לחשיבה מדעית, ביקורתית ויצירתית, המתייחסים להיבטים שונים של נשיות וגבריות ולזהויות מיניות אחרות כמו גם למקומם של נשים וגברים בחברה ובתרבות.
המטרה הינה להעשיר את הלומדות והלומדים בגישות חדשות לידע אודות מגדר ואודות חברה על מופעיה המגוונים בעולמות הפרטיים והציבוריים, בתרבות, באמנות ובמשפט; לתת כלים לחשיבה חוצת גבולות תחומיים, המגשרת בין תחומי ידע שונים. כן עוסקת התכנית בשאלות על אודות מיקומם החברתי, הפוליטי והתרבותי של מיעוטים לאומיים, אתניים, דתיים, גזעיים, מיניים וסוציו-אקונומיים כחלק מפיתוח התובנות והכישורים לחשיבה יצירתית, ביקורתית, מאתגרת ובונה.

מלגות
נוסף על המלגות הכלליות על בסיס מצוינות, המוצעות לתלמידי הפקולטה, מציעה התכנית מלגות מטעם NCJW לתמיכה בתשלום שכר הלימוד. המלגות מחולקות על בסיס נזקקות בלבד. פרטים על אופן הגשת המלגה ראו בידיעון הפקולטה ובאתר התכנית. מענקי הצטיינות לבעלי ציוני קבלה גבוהים

אפשרויות תעסוקה
הלימודים במסגרת התכנית מעניקים לסטודנטיות ולסטודנטים כלים תיאורטיים ופרקטיים, המאפשרים הבנה מעמיקה באשר לשאלות השוויון הייצוגי של נשים וגברים ובדרכים לצמצום פערים מגדריים בתחומי החיים השונים. בוגרות ובוגרי התכנית יכולים להשתלב בעבודה בארגוני החברה האזרחית, המקדמים שינוי חברתי, או בעבודה במשרדי ממשלה, בעיריות, במועצות מקומיות ועוד בתחומים הנוגעים לקידום מעמד האישה ולקידום זכויות של מיעוטים לאומיים, אתנים, גזעיים, סוציו-אקונומיים ומיניים.

כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת תל-אביב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649