המכללה האקדמית אחוה - מסלול אקדמי

תואר שני .M.A בפסיכולוגיה קלינית רגישת תרבות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     שפלה - בין רחובות לאשדוד

אודות:
מדינת ישראל מאופיינת בהטרוגניות חברתית ותרבותית, שכן היא כוללת קבוצות וקהילות בעלות מאפיינים תרבותיים ייחודיים (הערבית, הקהילה אתיופית, האוכלוסייה החרדית ועוד). בשל שיעור נמוך של פסיכולוגים מקרב קבוצות אלו, ובשל היעדר נגישות תרבותית (שפה, ידיעת הנורמות, יכולת גישור ועוד), אוכלוסיות אלו אינן מקבלות את שירותי בריאות הנפש שלהן הן זקוקות.
המכללה האקדמית אחוה פיתחה תכנית חדשנית ויחידה מסוגה בארץ, שמטרתה להקנות לבוגריה את התשתית התאורטית ואת הכלים הנדרשים לעבודה טיפולית ואבחונית בקרב קהילות בעלות מאפיינים תרבותיים ייחודיים, בד בבד עם אלה הרלוונטיים לאוכלוסייה הכללית בישראל על כל גווניה.

תכנית הלימודים:
תכנית הלימודים האקדמיים כוללת את כל קורסי החובה הנכללים בהכשרה של הפסיכולוג הקליני וכן קורסים נוספים המתמקדים בממשק שבין בריאות הנפש לתרבות, ואשר חלקם יילמדו על ידי אנשי מקצוע מהמגזרים הרלוונטיים.

בין הקורסים שילמדו בתכנית:
פסיכופתולוגיה, פסיכודיאגנוסטיקה, הריאיון הקליני, פסיכותרפיה פסיכודינאמית, יסודות הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי, היבטים תרבותיים של פסיכופתולגיה, פסיכולוגיה רגישת-תרבות – סוגיות בטיפול באוכלוסיות החרדיות, פסיכולוגיה רגישת-תרבות – עבודה עם החברה הערבית בישראל.

תנאי קבלה:
◄ מוזמנים להגיש מועמדות לתכנית סטודנטים בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי התנהגות ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל”ג.
◄ מועמדים שלמדו במוסד שאינו מוכר על ידי המל”ג יתבקשו להציג ציוני GRE או מתא”ם.

למה ללמוד תואר שני M.A. בפסיכולוגיה קלינית רגישת תרבות דווקא במכללה האקדמית אחוה:
◄ התנסות קלינית בשדה – במהלך התואר ישתלבו הסטודנטים במוסדות בריאות הנפש שבהם יש תשתיות לעבודה קלינית רגישת תרבות. בנוסף, בימים אלה מקימה המכללה האקדמית אחוה קליניקה רגישת תרבות אשר לכשתוקם גם בה תתקיים התנסות קלינית.
◄ קורסים ייחודיים וייעודיים - המסלול מציע מגוון קורסים מרתקים: פסיכופתולוגיה, פסיכודיאגנוסטיקה, הריאיון הקליני, פסיכולוגיה רגישת-תרבות – סוגיות בטיפול באוכלוסיות החרדיות, פסיכולוגיה רגישת-תרבות - עבודה עם החברה הערבית בישראל, ועוד.
◄ נקודת זינוק בקריירה – בתום התואר יקבלו הבוגרים את התשתית התיאורטית ואת הכלים הנדרשים לעבודה טיפולית ואבחונית בקרב אוכלוסיות בעלות מאפיינים תרבותיים ייחודיים, בד בבד עם אלה הרלוונטיים לאוכלוסייה הכללית בישראל על כל גווניה.


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית אחוה - מסלול אקדמי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649