הקריה האקדמית אונו

B.A תואר ראשון במדעי ההתנהגות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן

פרטי המסלול:

מדעי ההתנהגות התמקדות בטראומה ותעודת מדריך טיפולי בפוטותרפיה ומשחק | מדעי ההתנהגות עם תעודה בכלבנות טיפולית או בטיפול באמצעות וידאו תרפיה או מדריך בישול טיפולי
מסלול אחד לבחירה | הלימודים כוללים הכשרה והתנסות מעשית

 

 

תכנית הלימודים:

 

 

תכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות בקריה האקדמית אונו, נבנתה מתוך ההבנה של הקשר המיוחד בין מדעי ההתנהגות ובין האמנויות ותוך בחינת יחסי הגומלין בינן לבין התנהגות הפרט, החברה והתרבות.
התוכנית עוסקת בהתנהגות האדם, כפי שבאה לידי ביטוי במישור הפרט (בפסיכולוגיה), במישור החברה (סוציולוגיה) ובמישור התרבות (אנתרופולוגיה). התכנית משלבת קורסים עיוניים ומעשיים במימד ההתנהגות האנושית שאינו תמיד מילולי ומקבל ביטוי באמנויות.

 

במהלך התואר ניתן לבחור מסלול להתמחות. הבחירה בין התמחות בתחום הוידאו תרפיה, לתחום הכלבנות הטיפולית.
כל אחת מההתמחויות מעניקה תעודה מקצועית המוענקת לאחר סיום הלימודים העיוניים וההתנסות המעשית. כך שבנוסף לתואר הראשון התעודה המקצועית מאפשרת השתלבות בעבודה במגוון תחומי טיפול וייעוץ עם אוכלוסיות מגוונות דרך כלי הצילום והוידאותרפיה או תחום הכלבנות הטיפולית

 

 

ימי לימוד ושעות:

 

קמפוס קרית אונו
ימים א’, ג’, ה’ | בין השעות 8:30-15:30

 

מדעי ההתנהגות התמקדות בטראומה ותעודת מדריך טיפולי בפוטותרפיה ומשחק – נפתח באוקטובר 2024

מדעי ההתנהגות עם תעודה בכלבנות טיפולית – נפתח באוקטובר 2024

מדעי ההתנהגות עם תעודה בטיפול באמצעות וידאו תרפיה –  באוקטובר 2024

מדעי ההתנהגות עם תעודה במדריך בישול טיפולי – נפתח באוקטובר 2024

 

 

מה נדרש כדי להתקבל:

 

קבלה ישירה:
א. בגרות מלאה ממוצע 90 ומעלה – קבלה ישירה או 18 נ”ז מהאוניברסיטה הפתוחה (*לא כולל הכרה בלימודים קודמים) או תעודת הנדסאי/ת.

 

קבלה משוקללת:
א. מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 90-85 או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.
ב. מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
ג. בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.

 

תכנית אפיק מעבר לאקדמיה – לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).
למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

 

 

מהם לימודי התמקדות בטראומה ותעודת מדריך טיפולי בפוטותרפיה ומשחק?

המציאות שנכפתה עלינו ב7- באוקטובר, אילצה אותנו לתת התייחסות חדשה לטראומה האישית, החברתית והקולקטיבית, על המשבר ועל אופני הסיוע וההתמודדות עימו. במקביל לטראומה, ניתנה ההזדמנות לעסוק בתקווה, צמיחה, התפתחות אישית, קהילתית, ביציאה ממשבר ובכלים המאפשרים ריפוי וצמיחה. בעקבות כך, נפתחה בקריה האקדמית אונו תכנית חדשה בה יושם דגש בהבנת תהליכי זיהוי טראומה לסוגיה, מיפויה, אופני ההתערבות וכמוכן, היכרות עם עולם הפסיכולוגיה החיובית והחוסן באמצעות כלים מגוונים: פוטותרפיה, וידאותרפיה, משחק ועוד.

נקודת המוצא התמקדות בטראומה ותעודת מדריך טיפולי בפוטותרפיה ומשחק היא שהמשחק מהווה מרחב מרפא עבור ילדים ועל כן, בתכנית ילמדו הסטודנטים והסטודנטיות כיצד לסייע לילדים באמצעות טיפול במשחק ויצירה, בכדי לייצר סביבת משחק בטוחה ומותאמת ולהרחיב את האמון באמצעות בחירת משחקים שיספרו את סיפורם, יאפשרו להם לעבד את הטראומה ולהגיע לאזור הבטוח.

בהכשרה אין צורך בידע מוקדם וכל הדרוש לפיתוח המיומנויות ילמד במסגרת ההכשרה הייחודית וניתן להתחיל לעבוד בתום הלימודים. להכווין, להעצים ולהצמיח ילדים ובני נוער להתמודד עם הטראומה דרך פוטותרפיה ומשחק להכווין, להעצים ולהצמיח ילדים ובני נוער שחוו טראומה.

 

מהי כלבנות טיפולית?

 

אם אתם אוהבים כלבים מקומכם איתנו! הכלב הוא לא רק ידידו הטוב ביותר של האדם, הוא שותף לתהליכים טיפוליים שמסייעים לילדים, לבני נוער ולמבוגרים בהתמודדות עם המצוקות שהם חווים. הוא שותף לתהליך הטיפול והייעוץ ועוזר לחולל שינוי בחייהם של אנשים.

 

במסלול זה, תלמדו כיצד לשלב כלב כשותף בטיפול, תרכשו מיומנויות כיצד ליצור קשר בין הכלב לבין המטופל, ותלמדו כיצד טיפול באמצעות כלבים עוזר במגוון בעיות. העבודה עם מטופלים הפונים על רקע של הפרעות קשב וריכוז, חרדה חברתית, התמודדות רגשית עם קשיים חברתיים, השתלבות ושיקום.

 

הלימודים כוללים למידה תאורטית, תרגול והתנסות מעשית בכלבייה, התנסות ופרקטיקום בשטח עם כלב טיפולי משלכם, ההתנסות מלווה בתהליך הדרכה מקצועי.
בכדי להצליח בהכשרה אין צורך בידע מוקדם וכל שדרוש לפיתוח המיומנויות יילמד במסגרת ההכשרה הייחודית.
הלימודים כוללים הכשרה מעשיית – בכלביה בכפר מעש.

 

 

מהם לימודי וידיאותרפיה?

 

רוצים לסייע לאנשים במשבר? מאמינים שאפשר לעשות שינויים לטובה? מכירים בכוחו של הצילום?

 

ההתמחות בוידאו תרפיה יכולה להתאים לכם.

 

בואו ללמוד כיצד הפקה וצפייה בסרטים, יוצרת שינויים משמעותיים במרחב הרגשי והתפקודי ומשפרת את איכות חייהם של אנשים. בניית תסריט, צילום, משחק, והפקת סרטים משמשת אמצעי טיפולי, חינוכי וחברתי במטרה לסייע במצבי מצוקה, משבר או קושי.

 

עם סיום הלימודים בוגרי תוכנית ההתמחות בוידאו תרפיה יוכלו להשתלב במסגרות חינוך, טיפול וקהילה. להדריך ולהנחות קבוצות באמצעות שימוש ביצירה של וידאו וסרטים. הלימודים כוללים התנסות מעשית בכיתה, למידה של תאוריות מרכזיות ופרקטיקום בשטח המלווה בסופר ויז’ן.

 

בסיום הלימודים, תקבלו תעודה מקצועית מטעם מרכז שרון ישראל, ותוכלו להשתלב בתחום חדשני ומתפתח זה שהביקוש אליו הולך וגובר. מרכז שרון ישראל הוא המרכז הוותיק, הגדול והמקצועי ביותר המהווה קהילה מקצועית של וידאו תרפיה בישראל.
המרכז לוידאו תרפיה פועל תחת פיקוח של משרד החינוך, שותף פעיל בתכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון 360, מפעיל תכניות טיפוליות וחינוכיות של המשרד לשירותים חברתיים והמשרד לביטחון פנים, ומפעיל יותר מ-200 קבוצות וידאו תרפיה בכל שנה למשתתפים ברחבי הארץ.

 

בכדי להצליח בהכשרה אין צורך בידע מוקדם וכל שדרוש לפיתוח המיומנויות יילמד במסגרת ההכשרה הייחודית.

 

עם סיום לימודיהם בוגרי תוכנית הלימודים יכולים להשתלב בעבודה במרכז שרון ישראל
מותנה בהתאמה ובתקנים פנויים.

 

 

מהם לימודי מדריך בישול טיפולי?

 

אם אתם מרגישים שהבישול הוא ה”תרפיה” שלכם, שהמטבח מהווה מקום ליצירה והתפתחות עבורכן.ם – הגעתם למקום הנכון!

 

בעשור האחרון מקבלים המטבח והבישול מקום הולך וגדל כמרחב של שיחה, קשר רב תרבותי ורב דורי וכגשר לליבם של ילדים, נוער ומבוגרים המתמודדים עם מגוון אתגרים וקשיים. במסלול להדרכת בישול שיקומי תלמדו כיצד להשתמש בבישול ואפיה על מנת ללוות אוכלוסיות אלה, לקדם אותם ולתרום לשילובם בחברה.

 

במהלך הלימודים תקבלו כלים להנחיית מפגשי בישול, פרטניים וקבוצתיים לקידום כישורים חברתיים, קשב, ויסות חושי ורגשי ושיפור מיומנויות תקשורת. במהלך הלימודים ילמדו הסטודנטים במסלול תיאוריות מרכזיות המבססות את מקומו של המזון בתשתית הנפש ומערכות היחסים, מקומו של הבישול בחוויה הסנסו מוטורית, תזונה ועוד.

 

הסטודנטים בתכנית ירכשו כלים להפעלה מתוכננת ואחראית של מגוון פעילויות בישול בעלות ערך מוסף לפיתוח כישורי חיים, כישורים חברתיים וויסות רגשי במסגרות החינוכיות והשיקומיות עם ילדים מתבגרים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים לאורך שנות הלימודים יתנסו הסטודנטים בחומרים שונים ותהליכים טיפוליים במטבח.
הלימודים כוללים פרקטיקום והדרכה.

 

 

המסלול נועד ל:

 

סטודנטים בעלי בגרות נפשית, בעלי תשוקה ואהבה למטבח המחפשים להשתמש בכלי הבישולי למפגש עם מגוון אוכלוסיות וללוות אותן לשיפור איכות החיים.

 

הקבלה מותנית בראיון קבוצתי.
לא ניתן לקבל לאותו מחזור בני משפחה מדרגה ראשונה.
המתמודד עם הפרעת אכילה אינו יכול להתאים לתוכנית.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות B.A תואר ראשון במדעי ההתנהגות

 

 


כל מסלולי הלימוד של  הקריה האקדמית אונו


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649