המרכז האקדמי רופין

תואר שני במדעי הים עם תזה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - עמק חפר 4025000

אודות

 

האוקיינוסים מהווים כשני שלישים משטח כדור הארץ, וההערכה היא כי רוב המינים החיים בהם טרם התגלו וטרם נחקרו. לאוקיינוסים תפקיד מכריע במערכת האקלים, בתהליכים ביו-גאוכימיים ובמחזור החומר. לימודי המוסמך המחקרי במדעי הים מתמקדים בהבנת התהליכים הביולוגיים, הפיזיקליים והאקולוגיים באוקיינוסים ובחקר ההשפעות האנתרופוגניות על האורגניזמים, האוכלוסיות, החברות והמערכות הביולוגיות בימים ובאוקיינוסים בכלל ובים התיכון בפרט. כמו כן, מתקיימים מחקרים ביו- רפואיים תוך שימוש בבעלי חיים ימיים כחיות מודל.

 

בשל מורכבותם וחשיבותם הרבה של האוקיינוסים, המחקר בנושא דורש מבט רב-תחומי. לימודי המוסמך מספקים את הכלים הנחוצים למחקרים מורכבים כגון יחסי הגומלין בין אורגניזמים לסביבתם הביוטית והא-ביוטית בסביבה הימית, דינמיקה של אוכלוסיות וחברות אקולוגיות במרחב ובזמן, מגוון המינים והגורמים המשפיעים על מגוון זה, וההשלכות היישומיות של כלל הגורמים הללו על הממשק שבין המערכות הימיות ושמירת טבע בסביבה הימית.

 

מתכונת ומקום הלימודים

 

שנתיים אקדמיות, ארבעה סמסטרים. הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע. עבודת המחקר בתזה תתבצע במהלך השבוע בתיאום עם המנחה האישי.

 

הלימודים ועבודת המחקר מתקיימים בפקולטה למדעי הים במכמורת, ובמידת הצורך במעבדות של מוסדות אקדמיים אחרים.

 

תוכנית​​ הלימודים

 

תוכנית הלימודים​ מקנה לסטודנטים רקע מדעי רחב במדעי הים מעבר למקצוע המסוים הקשור לתחום התמחותם. היא כוללת קורסים באוקיינוגרפיה ביולוגית, אקולוגיה וביולוגיה ימית, אוקיינוגרפיה כימית, אוקיינוגרפיה פיזיקלית, גאולוגיה ימית, חקלאות ימית, שימור הסביבה הימית וגנומיקה ואקולוגיה של אוכלוסיות ימיות. סגל ההוראה מתבסס על חוקרים מהפקולטה למדעי הים ועל מרצים מהאוניברסיטאות.

 

הלומדים בתוכנית יערכו עבודות תיאורטיות ניסוייות בשדה ובמעבדה בשילוב רב-תחומי של גישות. העבודות מבוססות על כלים אנליטיים, סטטיסטיים וחישוביים. הם ישתמשו בטכנולוגיות מתקדמות של כלים ביו-מולקולריים, אופטיים ואקוסטיים, אמצעי חישה מרחוק ומערכות GIS.

 

למי התוכנית מתאימה

 

התוכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון במדעי החיים, במדעי הי או במדעי הסביבה המעוניינים לערוך מחקר מתקדם בתחום המרתק של מדעי הים.

 

ייחודיות התכנית

 

  • תוכנית הלימודים לתואר רב-תחומית ומעניקה השכלה רחבה ומעמיקה.
  • התוכנית מציעה אפשרות אקדמית ולוגיסטית להכשרה מדעית ומקצועית בתחום החשוב והמרתק של הים. הביקוש לעוסקים בתחום הימי נמצא בעלייה מתמדת בארץ ובעולם, ובישראל זוהי תוכנית המוסמך היחידה והראשונה בתחום.​

 

עבודת התזה

 

עבודת התזה נערכת במעבדות בפקולטה למדעי הים, הכוללות מעבדת מחקרי שדה אקולוגיים, מעבדה ביולוגית, כימית ומולקולרית, מעבדת חומרי טבע ומעבדת מי ים זורמים. המחקר נעשה בהנחיית חבר סגל בכיר ונושא המחקר נקבע בהתייעצות עם המנחה. עבודת המחקר מתפרשת על פני שתי שנות הלימוד והיא יכולה לשמש בסיס למחקר המשך בדוקטורט באחת האוניברסיטאות.

 

תשתית​ הוראה ומעבדות מחקר ימי מתקדם

 

בקמפוס מדעי הים הוקם בניין חדש המוקדש למעבדות מחקר והוראה. לרשות הפקולטה עומדות ספינת מחקר ימי ושש מעבדות המשמשות להוראת כימיה, ביולוגיה ימית, גנטיקה מולקולרית, מיקרוביולוגיה, ביוטכנולוגיה ימית וחומרי טבע מן הים. המעבדות משמשות גם סטודנטים לתואר ראשון העורכים בהן פרויקטי מחקר. בבניין החדש נמצאות גם מעבדות מחקר של חברי הסגל ויחידה בת קיימא לגידול דגים טרנסגניים, ואלה משמשות למחקרים מתקדמים במדעי הים, במדעי החיים וברפואה. הפקולטה מפעילה מעבדת מי ים זורמים לחקר הים התיכון, מתקן ייחודי בישראל, המאפשר תנאי גידול אופטימליים של בעלי חיים ימיים. נוסף על כל אלה פועלת בקמפוס מעבדה ייעודית למחקר של תלמידי המדרשה ללימודי מוסמך במדעים, המצוידת במיטב המכשור למחקר מולקולרי ואורגניזם ימי.

 

לרשות התלמידים והחוקרים עומדת גם ספינת מחקר משוכללת,Mediterranean Explorer, המשמשת ללימודי אוקיינוגרפיה וביולוגיה ימית. הספינה היא רכושה של עמותת Ecoocean, העוסקת בהוראת מדעי הים ובחינוך לנוער ובאקדמיה. העמותה מעמידה את הספינה לרשות מוסדות המחקר וההוראה בישראל.

 


כל מסלולי הלימוד של  המרכז האקדמי רופין


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649