אוניברסיטת בר אילן - המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה

BA בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה וייעוץ חינוכי

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה ,לימודי חינוך והוראה ,לימודי דוקטורט
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - אוניברסיטת בר-אילן רמת גן, 52900

אודות:
המחלקה ללימודי ארץ-ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת בר-אילן היא היחידה המשלבת לימודי ארץ-ישראל וארכיאולוגיה של ארץ-ישראל בכל התקופות ובמגוון רחב של תחומים. מרצי המחלקה הם חוקרים מובילים בארץ ובעולם והדגש בלימודים הוא על מצוינות וחדשנות המשולבים באווירה לימודית ייחודית, חברית ופתוחה.

מסלול דו-ראשי מובנה (לימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה כמקצוע דו-ראשי):
התלמיד יבחר בין תקופות ההתמחות (גיאוגרפיה-היסטורית של ארץ - ישראל לתקופותיה/ארכיאולוגיה ותרבות חומרית) ובין המגמות (עד סוף השנה הראשונה), ויוכל ללמוד מגוון של קורסי בחירה.
דו ראשי מובנה בשיתוף עם המחלקות הבאות: בית הספר לחינוך-ייעוץ חינוכי, מדעי המידע, תנ"ך, תלמוד, גאוגרפיה, תולדות ישראל ויהדות זמננו, היסטוריה כללית, ערבית, מדעי המדינה, אמנות יהודית, לימודים קלאסיים, תושבע"פ, מזרח תיכון, ספרות עם ישראל.

תכנית לימודים דו-ראשי מובנה: המחלקה ללימודי א"י וארכיאולוגיה עם ביה"ס לחינוך – מגמת ייעוץ חינוכי:
תכנית לתואר דו-ראשי מובנה של המחלקה ללימודי א"י וארכיאולוגיה וביה"ס לחינוך – מגמת ייעוץ חינוכי, המשלבת את תחומי הדעת של לימודי א"י (היסטוריה, גיאוגרפיה, ארכיאולוגיה, סביבה ועוד) עם יסודות הייעוץ החינוכי, היא שילוב מתבקש מעצם טבעו, ואף חיוני, משתי סיבות עיקריות:
◄ רבים מתלמידי המחלקה ללימודי א“י וארכיאולוגיה, מוצאים את תחומי עיסוקם במערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, בהוראה ובהדרכה לסוגיה. הנושאים הנלמדים במגמת הייעוץ החינוכי, יהיו להם לעזר רב יסייעו להם בפיתוח הקשר עם התלמידים והנגשה של תכני לימודי א"י וארכיאולוגיה במערכת החינוך.
◄ לתלמידי מגמת הייעוץ החינוכי, השילוב עם לימודי א"י וארכיאולוגיה יסייע במציאת פתרונות יצירתיים לשאלות מורכבות המעסיקות את היועצים החינוכיים. הוא יקנה ראיה רחבה על מגוון התחומים בהם עוסקים היועצים, למשל:מגדר, פערים חברתיים ומצוקה. השילוב יסייע בחיבור תפקיד היועצים למארג הכולל של בית הספר, ממקום של חיבור לאדם, למקום, לאומה ולחברה.

תנאי קבלה:
◄ מבחן פסיכומטרי.
◄ תעודת בגרות.
◄ לגבי סטודנטים ותיקים, יילקחו בחשבון הישגים רלוונטיים בלימודים קודמים.
◄ תלמיד שממוצע ציוני הבגרות שלו הוא מעל 9.5 פטור מבחינה פסיכומטרית.
◄ עם תחילת שנת הלימודים, חובה על כל התלמידים למסור במחלקה תמונת פספורט ואישור רפואי המאשר את יכולתם להשתתף במסעות, סיורים, וחפירות ארכיאולוגיות.
◄ בעלי תעודת מורה דרך ותו תקן – פטורים מפסיכומטרי.

אופק תעסוקתי:
בוגרי המחלקה ללימודי ארץ-ישראל וארכיאולוגיה מוצאים תעסוקה במגוון תחומים, בהם הוראה והדרכה, ארכיאולוגיה, תיירות, פיתוח מורשת ישראל וכמובן גם מחקר אקדמי. בוגרינו מלמדים בבתי ספר ובמסגרות על תיכוניות, מדריכים טיולים וסיורים, עובדים ברשות העתיקות, בחברה להגנת הטבע, ברשות הטבע והגנים, בקרן הקיימת לישראל, בשלל מוזיאונים ועוד. רבים מבוגרינו השתלבו בשלל תפקידי מפתח בישראל בתחום הארכיאולוגיה וידיעת הארץ.
מסלול לימודים והכשרה מיוחד במחלקה, מקצה התמחות בארכיאולוגיה וקבלת "תעודת חופר" המאפשרת חפירה ארכיאולוגית במסגרת רשות העתיקות.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות BA בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה- התמחות ארץ ישראל לתקופותיה באוניברסיטת בר אילן.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת בר אילן - המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649