המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - לימודי הנדסה

.B.Sc בהנדסת תעשיות מים

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     הגליל והגולן

שואפים להיות מהנדסי המים של הדור החדש?

 

 

אודות:

 

מאז היווסדה, מתמודדת מדינת ישראל עם בעיית המחסור במים. אולם, בזכות השקעות כלכליות, הון אנושי איכותי ותרבות יזמית ויצירתית, התפתחה במשך השנים בישראל תעשיית המים העוסקת בפיתוח וייצור מגוון מוצרים לשימוש בתחומים הרבים של סקטור המים, ביניהם: הולכה, השקיה, בקרה, טיפול באיכות המים, טיפול בשפכים, מיחזור מים, התפלת מים ועוד.
תוכנית הלימודים באקדמית כנרת מותאמת לצרכים הנוכחיים והעתידיים של תעשיית המים הישראלית, החותרת להרחיב את פעילותה בחו”ל, תוך הבנת הצרכים השונים במדינות המפותחות והמתפתחות, ורתימת הניסיון שנצבר בישראל כמנוף לחדירה לשווקים העולמיים.

 

 

 

יתרונות לימודי B.Sc. בהנדסת תעשיות מים באקדמית כנרת:

 

תואר חדשני שפותח בסיוע ובשיתוף פעולה נרחב עם תעשיית מים הישראלית.
מקצוע בינלאומי הנהנה מביקוש הולך וגדל בארץ ובעולם.
קשרי תעשייה הדוקים עם גורמים בכירים ברשות המים הממשלתית ובתעשיית המים הפרטית.
הזדמנות לפתח קריירה עם שליחות, המתמודדת עם אחד האתגרים המשמעותיים הניצבים בפני מדינת ישראל.
פעילות בסביבת עבודה מגוונת, המאפשרת לבחור בין פיתוח קריירה בינלאומית לפיתוח קריירה מקומית, בין עבודה בשטח לעבודה משרדית ועוד.
קיצור זמן ההשתלבות בעבודה, בזכות עדכניות תוכנית הלימודים והחיבור לצורכי התעשייה בפועל.
אפשרות להשתלב במגוון תחומים ודיסציפלינות בתחום הנדסת המים: תעשייה, פיתוח, ניהול פרוייקטים, חקלאות ועוד.

 

 

 

מלגת עתידים לתעשייה לסטודנטים במסלול הנדסת תעשיות מים:

 

מלגת שכר לימוד, דמי קיום, מחשב נייד, סיוע אקדמי, ליווי אישי, התנסות מקצועית בחברה תעשייתית. בכפוף להסכם ההשתתפות בתכנית, אשר ייחתם בין המתקבלים לתכנית ועמותת ידידי עתידים (ע”ר), (ט.ל.ח.).

 

 

 

מבנה תוכנית הלימוד:

 

קורסי יסוד – בעיקר מתמטיקה ופיסיקה, המעניקים תשתית ידע יציבה, אשר מהווה בסיס לכל הכשרה הנדסית, עם התאמות לפי הדרישות הספציפיות של כל מקצוע.
קורסי הנדסה בסיסיים – מקנים ידע בסיסי רחב בדיסציפלינות שונות המהוות בסיס ו/או משיקות לתחום הנדסת המים, ומכשירים את הסטודנט להשתלב ולפעול בכל ענף מקצועי הקשור בתעשיית המים.
קורסי התמחות – כוללים נושאים העומדים ועשויים לעמוד במרכז עיסוקו של מהנדס בתעשיות המים, כגון: מערכות הולכת מים ושפכים, הנדסת השקיה וניקוז, טיפול במים ושפכים, תהליכים ממברנליים לשיפור מי קולחין והתפלה, ומכשור ובקרה של מערכות מים ושפכים.
לימודי הנדסת אגרו-טק: הפקולטה להנדסה באמצעות המחלקה להנדסת תעשיות מים, השיקה מסלול התמחות בהנדסת אגרו-טק (הנדסה חקלאית). בנוסף להכשרתו כמהנדס מים, בוגר המסלול להנדסת אגרו-טק, לומד להפעיל כלי תכנון ולשלב ידע וטכנולוגיות מתחומי ידע שונים במערכות חקלאיות, במטרה לשפר את התנובה והניצולת החקלאית בתחומי החקלאות השונים וכן, לעסוק בפיתוח מערכות חישה, מיכון אוטונומי, מערכות איסוף, ניתוח והפצה של נתונים, פיתוח גישות טיפול ביולוגיות בתחומי ההדברה והדישון והנדסת פולימרים לשחרור מושהה ומבוקר של חומרי הזנה וחומרים שונים הדרושים לגידולים החקלאיים. התמחויות אלו מרחיבות את אפשרויות התעסוקה של בוגרי המסלול בסקטור החקלאי והמסחרי (חברות הזנק, חברות טכנולוגיות).
 פרויקט מסכם – במסגרתו מיישם הסטודנט את הידע שצבר במהלך הלימודים לפתרון בעיה הנדסית משמעותית.

 

 

 

כיווני התפתחות וקידום מקצועי:

 

תוכנית הלימודים מכשירה את בוגריה להשתלב בתעשיית המים המקומית בתפקידים של מהנדסי מפעל העוסקים, בין השאר, בתהליכי פיתוח ואינטגרציה של מוצרים הקשורים בהנדסת מים, וביישום ושיווק של מוצרי התעשייה השונים בארץ ובעולם. מעבר לכך,
באפשרותם של הבוגרים להשתלב במגוון רחב של תפקידים בסקטור המים הישראלי, כגון מהנדסי מים בתאגידי המים, מהנדסי תפעול של מתקני טיפול במים ושפכים ובמתקני התפלה וכן בתחומי הייזום, התכנון והתפעול של פרויקטים בתחום הנדסת מים.

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות B.Sc בהנדסת תעשיות מים במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן.

 


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - לימודי הנדסה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649