אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בחינוך מיוחד

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

מטרות התואר השני:
1. ידע ודיון מעמיק בתהליכים התפתחותיים בתחום הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי של הילד והבוגר בעל הצרכים המיוחדים.
2.הקניית תשתית תיאורטית רחבה בהבנת הצרכים המיוחדים של אוכלוסיות חינוך מיוחד ספציפיות במסגרת לימודי תכנית או התמחות, כולל הכרה מעמיקה של שיטות אבחון וחשיפה לדרכי טיפול וחינוך המתאימות להעצמת הפוטנציאל האינטלקטואלי הגלום באוכלוסיות אלו.
3. פיתוח שיטתי של ראייה ביקורתית ויכולת מחקרית לשם קידום הידע התיאורטי והמעשי בתחומים מרכזיים של החינוך המיוחד, כהכנה של הסטודנט לקראת הכתיבה של תזה או עבודת גמר.
4. מתן התנסות מודרכת בעבודה מעשית עם אוכלוסיות חינוך מיוחד ספציפיות.

תוכניות לימוד:
● התכנית לאוטיזם ולקויות התפתחותיות: תכנית זו מכשירה את הסטודנטים לחקור אוכלוסיות השייכות לספקטרום האוטיסטי ואוכלוסיות שלהן לקויות התפתחותיות ואינטלקטואליות ולעבודה עמן וזאת במטרה להבין אוכלוסייה זו, לפתח דרכי חינוך, טיפול, ועבודה איתן, ולהגדיל את סיכוי חבריהן להשתלב בחברה כאזרחים תורמים. בבסיסה תוכנית ליבה אקדמאית שמתמקדת בהבנה מעמיקה של המאפיינים הקוגניטיביים, הרגשיים והחברתיים של אוכלוסיות אלו, וחושפת את הסטודנט לגישות חינוכיות וטיפוליות לרבות התנסות מעשית בעבודה עמן במסגרות פורמאליות ולא פורמאליות לאורך טווח החיים.
● התכנית בהפרעות רגשיות ובעיות התנהגות: התכנית עוסקת בהעמקת הידע, הגישה הביקורתית, והיכולת המחקרית בתחומים החינוכיים הרלוונטיים לילדים ומתבגרים (0-21). עם הפרעות נפשיות והפרעות תנהגותיות. התוכנית עונה על צרכי השטח לידע ממוקד יותר הנוגע לאוכלוסיית הילדים שלהם הפרעות אלו. התוכנית שמה דגש על העמקת הקשר עם השדה, פיתוח דרכי הערכה והתערבות מבוססות מחקר בהפרעות אלו תוך העמקת הידע וההבנה של התחום הקוגניטיבי- ההתנהגותי, הרגשי, החברתי והתפקודי בקרב אנשים עם הפרעות אלו. התכנית תתייחס להפרעות נפשיות וההתנהגותיות של הילדים והמתבגרים, כמו גם להבנה מערכתית, תיאורטית ומעשית של ההיבטים הפסיכולוגיים-התנהגותיים, החברתיים הרגשיים והתרבותיים הרלוונטיים.
● ההתמחות “מחשבים בחינוך”: נועדה לקדם את ההבנה בנוגע להיבטים של קשרי הגומלין בין תהליכים חינוכיים, תהליכי למידה והוראה ובין טכנולוגיות חדשניות (כגון מחשבים, תקשוב ואינטרנט). ההתמחות מבקשת לעורר סטודנטים לעסוק במחקר ובהוראה של נושאים הקשורים לחינוך וטכנולוגיות חדשניות, וכן לעודד אותם למלא תפקיד פעיל בהתמודדות של מערכות חינוכיות עם תהליכי הטמעה של טכנולוגיות אלו.

אודות התואר השלישי:
לימודי התואר השלישי מיועדים להכשרתו של חוקר או מרצה במסגרות ההשכלה הגבוהה והם מבוססים על עבודת מחקר עצמאית והשתתפות בשלושה קורסים לפחות.

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים:
חינוך מיוחד, הוראה ומחקר.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649