אוניברסיטת חיפה

תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

מטרת הלימודים:
החוג חותר להעניק לתלמידיו ידע נרחב בתולדות עם-ישראל בתקופות ובפזורות השונות, על רקע ההתפתחויות ההיסטוריות בחברות בהן חיו היהודים; לפתח בתלמידיו גישה היסטורית ביקורתית המבוססת על הכרות עם מגוון של גישות מתודולוגיות ותיאורטיות; ולהקנות להם יכולת מחקר עצמאית.

תכניות מיוחדות:
• מדינת ישראל ויהדות זמננו: תוכנית מובנית יחודית ומעניינת הנלמדת בקבוצה סגורה, ומעניקה תואר שני ללא תיזה בשנה אחת.
• תכנית אזרחות: תוכנית זו משלבת לימודי קורסים מתחום האזרחות עם קורסים מתחום היסטוריה של עם ישראל בעת החדשה בהתאם לתוכנית הלימודים הנלמדת בבתי–ספר. הקורסים באזרחות מקנים מבט רחב על החברה והפוליטיקה הישראלית מנקודת מבט של הסוציולוגיה ומדעי המדינה. הקורסים מתחום ההיסטוריה עוסקים בתהליכים חברתיים, כלכליים, פוליטיים ואידיאולוגים שחלו בחברה היהודית בעת החדשה.
• מדינת ישראל ויהדות זמננו: התכנית המוצעת, מעמיקה את הידע אודות מדינת ישראל, יחסיה הפנימיים ויחסיה עם התפוצות בגישה בין-תחומי וכן עוסקת בתפוצות היהודיות בדורות האחרונים וכיצד הן מושפעות ממה שקורה במזרח התיכון ומשפיעות עליו.
• יהודי פולין ומזרח אירופה: תולדות, שואה וזיכרון: מסלול זה מתמקד בתולדות יהודי פולין ומזרח אירופה ותרבויותיהם, מראשיתן ועד לעידן הקומוניסטי בשנות החמישים והשישים של המאה העשרים. מטרת התוכנית לחשוף את הסטודנטים אל העושר העצום בתולדותיהם של יהודי פולין ומזרח אירופה, אל גישות היסטוריוגרפיות שונות ולפלוגתות המחקריות העיקריות הנוגעות להן, תוך הענקת כלים לצריכה ביקורתית נבונה של המחקר ההולך ורב, הן בארץ והן מחוצה לה, על תולדותיהם ותרבויותיהם של יהודי פולין ומזרח אירופה.
• תוכנית עמיות יהודית ומדינת ישראל
• תרבות ישראל-ספרות,מחשבה והיסטוריה: התרבות היהודית היא תחום מובהק שבו מתבקש לימוד בין-תחומי. התרבות היהודית היא תרבות רב-קולית ורב שכבתית ומשך תקופה ארוכה נוצרו יצירותיה כתגובה לאלו שקדמו להן.
• תולדות עם ישראל בעת החדשה: תולדות ישראל במאות התשע-עשרה והעשרים משמשות נושא למחקר היסטורי רב-תחומי וחדשני מצד אחד, ומצד שני הן מעצבות את הזיכרון הקיבוצי ומהוות ציר לדיון הציבורי בישראל. ככאלו הן גם נושא מרכזי בלימודי ההיסטוריה ובפעילות החינוכית במערכת החינוך.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649