אוניברסיטת אריאל בשומרון - תואר אקדמי

תואר ראשון הנדסת תעשייה וניהול

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון

 

 

אודות:

 

תכנית הלימודים מכשירה את הסטודנטים לראייה מערכתית כוללת על ידי שימוש בכלי תכנון, ניתוח, בניית מודלים, אימותם ויישומם. התכנית כוללת מקצועות מתחומי המדעים המדויקים והמקצועות המחלקתיים, המציגים בפני הסטודנטים את הידע הנדרש מהמהנדס תעשייה וניהול.

 

 

 

יתרונות הלימודים באריאל:

 

המחלקה שמה דגש על למידה של תהליכים חדשניים בתעשייה בהם יכולים להשתלב מהנדסי תעשייה וניהול כדוגמת פעילות עם רובוטים שיתופיים, מערכות תנועות עיניים, חשיפה לכלים חדשניים בתעשייה, כמו כן מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם התעשייה במסגרת פרויקטי גמר של הסטודנטים, שילוב תעשיינים מובילים בהרצאות בתחומי תוכן רלוונטיים ועוד.

המחלקה מקיימת חילופי סטודנטים עם אוניברסיטאות בעולם במסגרת קורסים בינלאומיים שמתקיימים באריאל וקורסים בחו”ל אליהם יוצאים סטודנטים מהמחלקה ונפגשים עם תעשיות מובילות בעולם.

 

 

 

תחומי ההתמחות במחלקה:

 

הנדסת ידע ונתונים

ידע ונתונים (Knowledge and Data Engineering) הוא אחד התחומים המתפתחים והחשובים ביותר היום בתעשייה ובמחקר. הלימודים משלבים נושא רב-תחומי הנוגע במתמטיקה, סטטיסטיקה, חקר ביצועים, מערכות מידע ומדעי המחשב. בבסיסה, הנדסת ידע ונתונים משתמשת בטכניקות אנליזה מדעיות לניתוח כמות גדולה של נתונים הנאגרים במאגרי עתק (ביג- דאטה) על מנת לייצר תובנות וידע בר משמעות לארגונים. מגמה זו צפויה לגדול בשנים הקרובות כאשר העולם סביבנו ייצר כמויות גדולות והולכות של נתונים.
מהנדס הידע והנתונים משתמש ביכולותיו האנליטיות לפרש ולתחקר נתונים. הוא למד כיצד למזג נתונים המגיעים ממקורות שונים בפורמטים הטרוגניים ואיך להתמודד עם כלים טכנולוגיים מתקדמים מתחום רשתות תקשורת, מסדי הנתונים, מערכות מידע אירגוניות דוגמת ERP/CRM/SCM. עליו לייצר וויזואליזציה מקוונת
של הנתונים, לבנות ולכייל מודלים מתמטיים לחיזוי, להשתמש באלגוריתמים של למידת מכונה וכריית ידע, וכמובן להציג את ממצאיו בצורה בהירה.
ההתמחות באריאל מבינה את החשיבות הנדרשת בשוק העבודה ולכן מכלילה בתכנית הלימוד 3 אגדים חשובים של מקצועות:
אגד טכנולוגי – עוסק בתשתיות חומרה ותוכנות מתקדמות לתפעול בסביבות ביג-דאטה, מחשוב ענן, אופטימיזציה של זרימת מידע, אבטחת מידע ופרטיות.
אגד אנליטי – עוסק באלגוריתמים מעולם כריית הידע ולמידת מכונה שמאפשרים את ניתוח הנתונים בסביבת ביג-דאטה.
אגד יישומי – עוסק ביישומים של ביג-דאטה בעולמות כמו FinTech, רשתות חברתיות, סייבר הגנתי, לוגיסטיקה, תעשייה, שיווק ומסחר אלקטרוני.

 

הנדסת מערכות מידע

מערכות מידע נמצאות בכל ארגון, בכל תחום וביניהם תחומים פיננסים ותעשייתיים. לעתים רבות מהנדס מערכות מידע הנו המגשר בין המחלקות העסקיות בארגון לבין הטכנולוגיה, וכמו כן בין הנתונים העסקיים לבין קבלת ההחלטות בארגון. סטודנטים בהתמחות זו מקבלים הכשרה מקצועית בהיבטים שונים של מערכות מידע, כמו: ניהול פרויקטים, ארגון ושמירה של נתונים, עיבוד וניתוח נתונים, איסוף ועיצוב דרישות, עיצוב ממשקים וחווית משתמש, קבלת החלטות ואבטחת איכות. השילוב בין ידע ניהולי לידע במערכות מחשב הוא שילוב מנצח בעידן שבו למידע יש ערך אינטגראלי.

 

הנדסת מערכות ייצור

האתגר הניצב בפני החברה המודרנית בעת תכנון ארגונים במפעלים ובתהליך הפעלתם, הוא יצירת השילוב המתאים ביותר בין הטכנולוגיה העומדת לרשותנו ובין העובדים המפעילים אותה, תוך הבנת האפשריות והמגבלות הגלומות במשאבי הארגון. בהתמחות זו ניתן דגש לניהולן של מערכות יצרניות המושתתות על תהליכים שבהם אנשים, הון, טכנולוגיה, ידע, ציוד וחומרים משתלבים כדי לספק מוצרים או שירותים. הנושאים העיקריים הנכללים בהתמחות הם: חיזוי, תכנון המוצר והיצור, תכנון קיבולת, תכנון כוח אדם, תזמון פעולות ומשאבים, שיפור ביצועים, ניהול חומרים ומלאי וניהול פרויקטים.

 

 

 

לימודי תעודת הוראה בתעשייה וניהול:

 

הסטודנטים יעמיקו בנושאים הנלמדים במגמה, מתוך ראייה אינטגרטיבית של מרכיביו השונים של העולם העסקי המודרני חקר ביצועים, ניהול הייצור, אבטחת מידע, מחשוב ארגוני, סחר אלקטרוני, מימון וניהול הייצור, הנדסת גורמי אנוש, מדעי המחשב ועוד. במקביל, יוענקו להם הכלים להתמודדות עם אתגרי ההוראה, יילמדו שיטות לימוד מתקדמות ויתנסו בפיתוח מערכי שיעור ובהוראה מתוקשבת.

 

 

 

ביקורת פנים:

 

תכנית לימודי התעודה בביקורת פנים מכשירה את הסטודנטים להשתלב כמבקרים פנימיים בגופים ציבוריים ולקבל תעודת מבקר פנימי מוסמך מלשכת המבקרים בשיתוף של לשכת המבקרים הפנימיים בישראל ואוניברסיטת אריאל.

 

 

 

שמאות מקרקעין וניהול נכסים:

 

שמאות מקרקעין הינו מקצוע הממלא פונקציות רבות בתחומי המשק והכלכלה ועוסק במגוון תחומים. הכשרת הסטודנט לבחינת מועצת השמאים בצורה המיטבית ביותר.
לאחר סיום הבחינות ותקופת ההתמחות, יהיה הבוגר זכאי לרישיון מטעם משרד המשפטים לעסוק בתחום שמאות מקרקעין במדינת ישראל.

 

 

 

משך הלימודים:

 

4 שנים
בוגרי ביה”ס להנדסאים: 3 שנים

 

 

 

אפשרויות תעסוקה והמשך לימודים:

 

ניתן לשלב את הלימודים במחלקה עם תעודת הוראה בתעשייה וניהול.
מסלול ישיר למצטיינים לתואר ראשון עם תואר שני מוסמך במינהל עסקים MBA ב-5 שנים בלבד.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון הנדסת תעשייה וניהול

 

 


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת אריאל בשומרון - תואר אקדמי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649