מכון לנדר- ביה"ס ללימודי יהדות ומנהל עסקים

תואר ראשון (BA) בלימודי חינוך וחברה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה - עם ועולמו 3, גבעת שאול ירושלים

אודות התכנית:
ישנו תכנית אקדמית אחת בארץ העוסקת בתחומי החינוך והחברה בעין ביקורתית, ומכשירה את בוגריה להוביל שינוי בתחומים המרכזיים ביותר לחיי החברה והעם.
במכון לנדר – מרכז אקדמי ירושלים מחברים חזון ועשייה, מעוף והתלהבות.

מטרות הלימודים:
• להקנות ללומדים תשתית רחבה של ידע עיוני בתחום החינוך מנקודת מבט בין-תחומית המשלבת בין חינוך וחברה.
• לטפח אצל הלומדים יכולות לחשיבה יצירתית התורמת להעצמה ולהתפתחות עצמית.
• לאפשר ללומדים להעמיק בתחומי עניין ייחודיים מהיבט פרקטי כך שיוכלו לשמש ככוח מוביל בתפקידי הדרכה והנהגה במערכות חינוך, בארגונים חברתיים ובמסגרות וארגוני תרבות.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות
התואר ראשון (BA) בלימודי חינוך וחברה.


התכנית לתואר ראשון (BA) בלימודי חינוך וחברה מציעה מבט יצירתי ובין-תחומי לכל מי
שרואה את החינוך כאבן-יסוד של החברה בישראל.

ללימודים בתוכנית זו ארבע מטרות:
• להקנות ללומדים תשתית רחבה של ידע עיוני בתחום החינוך מנקודת מבט בין-תחומית המשלבת בין חינוך וחברה.
• לטפח אצל הלומדים יכולות לחשיבה יצירתית התורמת להעצמה ולהתפתחות עצמית.
• לאפשר ללומדים להעמיק בתחומי עניין ייחודיים מהיבט פרקטי כך שיוכלו לשמש ככוח מוביל בתפקידי הדרכה והנהגה במערכות חינוך, בארגונים חברתיים ובמסגרות וארגוני תרבות.
• לאפשר ללומדים לרכוש בסיס איתן, כללי וייחודי, בתחום הרחב של חינוך שיהווה תשתית להמשך לימודים לתארים מתקדמים ויקנה כלים ללמידה עצמית, להתפתחות ולצמיחה בעולם משתנה.

מטרות אלו באות לידי ביטוי במבנה החדשני של התכנית ובמיקודי הלימודים:

• הנחיה והדרכה
הדרכה הוא תחום התופס מקום מרכזי בתהליכי התפתחות אישיים ומקצועיים בעולם המודרני, ובא לידי ביטוי במקצועות בעלי אופי טיפולי מחד, ובמקצועות בעלי אופי טכנולוגי מאידך. לכל מקצוע נדרשת הנחיה או הדרכה לשם התפתחותם של העוסקים בו – הדרכה והנחיה הנעשית על-ידי מומחה (Expert Mentor) בעל ידע, חזון ואידיאולוגיה, תפיסה מקצועית וניסיון בתחום הנבחר.

• צרכים מיוחדים
הלימודים במיקוד זה נשענים על תפיסת עולם הומניסטית המכירה בשונות בין בני האדם ועל המתח שבין הכרה זו לבין הרצון לאחידות ונורמטיביות חברתית. הנכות נתפסת כתכונה אנושית המתקיימת לצד תכונות אחרות. הלימודים מציעים כלים לזיהוי והכרת אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, ודרכי התמודדות, היערכות, שילוב ולמידה.

• תכנון והערכת לימודים
תכנון לימודים מתייחסת לכל הפעולות של בחירה, שיבוץ, הפקה והערכה של תוצרים חינוכיים ושל האמצעים להשגתם: תהליך הפעלת שיקולי דעת וקבלת החלטות לגבי תכנים וחומרים, תהליכי הוראה ולמידה, עיצוב הסביבה הלימודית, ועוד. התכנון משקף מימד דינאמי הכולל מגוון פעילויות של סיגול, עיבוד, פיתוח ובנייה של תכניות וחומרים לצרכי אוכלוסיות לומדים שונות.

• מנהיגות במערכות חינוך וחברה
ניתן לומר שניהול הוא פן אחד של מנהיגות הבא לידי ביטוי בהגשמת יעדי הארגון. מנהיג חינוכי הוא זה שאינו עסוק בניהול בלבד אלא מעורב באופן פעיל בפיתוח פעילויות חינוכיות ובפיקוח על ביצוען. במיוחד בתחומי החינוך והברה, המונח ’מנהיגות’ מבטא את השליחות, החזון וההשראה, והמונח ’ניהול’ מתייחס להוצאת כל אלה מן הכח אל הפועל. במיקוד זה נעסוק בשני הפנים גם יחד.

יתרונות הלימודים:
האווירה התומכת והחמה המקובלים במכון לנדר ושעות הלימודים הנוחות של התכנית לתואר ראשון בחינוך וחברה הם אטרקטיביים מאד, במיוחד לעובדי הוראה שזוכים להכרה בלימודים קודמים ובתנאי מועדפים, ע’פ הקריטריונים של המכון.
ההרשמה לשנת הלימודים תשע’ב נפתחת בימים אלו, והנהלת בית הספר לחינוך וחברה ומכון לנדר מזמינים את כל מי שמעוניין לשנות, להשפיע ולהוביל את החינוך של המחר להצטרף.

כל מסלולי הלימוד של  מכון לנדר- ביה"ס ללימודי יהדות ומנהל עסקים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649