אוניברסיטת אריאל בשומרון - תואר אקדמי

תואר ראשון הנדסה אזרחית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון

 

 

קיים מסלול משולב תואר במתמטיקה והנדסה אזרחית

 

 

אודות:

 

תכנית הלימודים של המחלקה להנדסה אזרחית מכשירה את בוגריה כמהנדסים אזרחיים העוסקים בתכנון ובניהול הביצוע של מערכות מבניות. ההכשרה מתמקדת בתחומי התכן, התכנון, הניהול והביצוע של מבנים הנדסיים. הכשרה זו נעשית במקביל לנושאים בתחומי ההנדסה האחרים, כגון זרימה, בקרת סביבה, תחבורה, חומרי בנייה ומכניקת קרקע, הנדרשים לצורך עבודת המהנדס בתכנון קונסטרוקציות ובניהול הבנייה.
התכנית בנוסף כוללת קורסים אנליטיים, עבודה במעבדות, היכרות עם כלי תכנון ממוחשבים והתנסות בניצול הידע הנרכש לפתרון בעיות הנדסיות במסגרת ביצוע פרויקטים.

 

 

 

יתרונות הלימודים באריאל:

 

המחלקה משלבת לימודים תאורטיים לצד לימודים יישומיים ולכן התמחויותיה הקיימות והעתידיות הינן בנושאי קונסטרוקציות, מדידות, בנייה ירוקה ותחבורה.
המחלקה להנדסה אזרחית נחשבת אחת מן המובילות בישראל. ייחודה של המחלקה הוא בסגל שלה, העוסק בתחומי מחקר חדשניים ומובילים, כגון עמידות מבנים ברעידות אדמה, תכני מבנים, הנדסת הסביבה, תכנון קונסטרוקציות ועוד.
קיימים מסלולי השלמה מובנים להנדסאים.
אפשרות לשלב לימודי תעודה בשמאות מקרקעין וניהול נכסים.

 

 

 

מסלולי הלימוד:

 

מבנים (קונסטרוקציות)

הסטודנטים במסלול זה לומדים להבין את המערכת השלדית – עבודת תכנון, התמודדות עם בעיות אנליטיות ופיזיקליות, תוך הצגת פתרונם על ידי שרטוט הנדסי. סביבת העבודה היא לרוב משרדית, תוך עבודה מול גורמי תכנון שונים – אדריכלים, יזמים וכד’. מתוקף אחריותו של המתכנן עליו לבקר באתר הבנייה לעתים תכופות.

 

ניהול הבנייה

הסטודנטים במסלול מכירים שלל שיטות בהנדסת מבנים, שמאפשרות להכיר היטב את המערכות בבניינים ולהתמודד בהצלחה עם אתגרים ואילוצים לאורך תהליך הבניין. מעבר לכך, רוכשים כישורי ניהול שמותאמים לבכירים בענף הבניין וחיוניים להובלה של התפעול, התקציבים, המשאב האנושי ונהלי הבטיחות. כמו כן, הם לומדים כיצד שומרים על איכות הפרויקטים ועל התנהלות תקינה בחברות בנייה.

 

מדידות וגיאו-אינפורמציה

מסלול חדשני זה משלב לימודים בטכנולוגיות מתקדמות כמו GPS, מערכות מידע גאוגרפיות ועיבוד תצלומי לוויין עם הכשרות בתחומי המקרקעין, הנדל”ן והנדסת המדידות. הלימודים הם חלק מתהליך ההסמכה לקבלת רישיון ממשלתי כמודד מוסמך. רישיון זה מאפשר לחתום על מגוון מסמכים ברישום מקרקעין, בתכנון ובבנייה. אוניברסיטת אריאל פתחה את הלימודים בעקבות דרישה רבה של חברות הייטק אשר מעוניינות לקלוט מהנדסים עם ידע בתחום וכן בעקבות רצונותיהם של משרדי ממשלה החפצים לחזק את ענף הנדל”ן בישראל.

 

תחבורה

המסלול נועד להכשיר את המהנדסים להתעסק בתחומי התחבורה השונים כגון: תכנון מערכות תחבורה רב-תחומיות, תכן ותפעול דרכים, תכן מבנה דרכים, תכן מסילות, תחבורה ציבורית, הנדסת תעבורה ובטיחות בדרכים. ההכשרה המקצועית של מהנדס התחבורה מורכבת משני חלקים: החלק הבסיסי – לימודי הנדסה אזרחית והחלק המתקדם – מקצועות התחבורה למיניהם. מגוון המקצועות הנלמד במסגרת לימודי התחבורה, נועד להקנות מיומנות רב-תחומית בתכנון ותפעול מערכות תחבורה מתקדמות, כולל דרכים, צמתים, מסילות, נמלים וכד’. בסיום הלימודים יקבלו הבוגרים את התואר “מוסמך למדעים בהנדסה אזרחית”.

 

הנדסה הידראולית

הנדסה הידראולית (Hydrotechnical Engineering) מורכבת משלושה מרכיבים עיקריים: תכנון והקמה של מבנים הידרוטכניים יבשתיים (סוללות עפר, סכרים, מגלשים, מעבירי מים, תעלות עם מתקני כניסה, בורות שיכוך ועוד), תכנון והקמת מבני ים (נמלים, מזחים, שוברי גלים, איים מלאכותיים, תחנות כוח ’גאות-שפל’ ומתקנים לייצור חשמל מגלי ים) ושאיבה – איסוף וניצול מים ממקורות שונים, אספקת מים עירונית, הולכת ביוב מאזור והקמת מתקני טיפול בשפכים.
תכנית הלימודים כוללת הקניית ידע בהנדסה אזרחית כללית והתמחות בתחומי הזרימה (צנרת, תעלות, זרימות ימיות, תופעות גליות, זרימת נגר עילי וזרימת מי תהום) ובאינטראקציה דינמית בין מים למבנים – תכן מבנים הידרוטכניים, התמצאות בתוכנות מחשב למידול מבנים ותהליכים (דוגמת SAP 2000, SOFiSTiK, STRAP, STAAD). כמו כן הסטודנטים יבינו היטב את עקרונות הפעולה של מכונות הידראוליות (משאבות, טורבינות, מכונות הידראוליות הפיכות ועוד). התכנית תעניק לבוגרים ארגז כלים משוכלל להשתלבותם בהנדסה הידראולית ובתחומי הנדסה אזרחית סמוכים.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה:

 

בוגרי המחלקה משתלבים בענף הבנייה במסגרות ציבוריות ופרטיות, בתכן ובתכנון החוזק והיציבות של מבני מגורים, מבני תעשייה ומבני ציבור, בשיטות ייצור ושיווק מפעלים המייצרים לתעשיית הבניין, בניהול הביצוע, בפיקוח ובבקרה על פרויקטים, בתפקידים ניהוליים בחברות בענף הבנייה ועוד.

 

 

 

שמאות מקרקעין וניהול נכסים:

 

שמאות מקרקעין הינו מקצוע הממלא פונקציות רבות בתחומי המשק והכלכלה ועוסק במגוון תחומים. בנוסף, הכשרת הסטודנט לבחינת מועצת השמאים בצורה המיטבית ביותר, על-ידי סגל מרצים מומחים בתחומי תכנון ובניה, מקרקעין, שמאות, מיסים וכלכלה.

 

 

 

משך הלימודים:

 

4 שנים
הנדסאים: 3 שנים

 

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון הנדסה אזרחית באוניברסיטת אריאל.

 

 


התמחויות/נושאים עקריים:

כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת אריאל בשומרון - תואר אקדמי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649