סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות

תואר ראשון בחינוך מיוחד

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - דרך נמיר 149 תל אביב

אודות:

 

 

תכנית הלימודים מכשירה מחנכים לעבודה עם תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות א’-י”ב. הלימודים במסלול יאפשרו לבוגרי התכנית לתרום להשתלבותם של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות במערכת החינוך ובחברה. הסטודנטים מתנסים במגוון דרכי הוראה, אסטרטגיות הוראה-למידה וכן רוכשים כלים להעשרת ההוראה ויישום הוראה מותאמת.

 

בנוסף להתמחות בהוראה לחינוך המיוחד לומד כל סטודנט חוג אחד נוסף בהוראה בחינוך הרגיל לבית הספר היסודי או העל-יסודי. הלימודים בחוג מרחיבים את אופקיו המקצועיים של כל סטודנט ואת אפשרויות התעסוקה בעתיד.
חוגי הלימוד לבית הספר היסודי: ספרות, מקרא ותרבות ישראל, מדעים, מתמטיקה.

 

 

 

חוגי הלימוד לבית הספר העל-יסודי:

 

היסטוריה, ספרות.
בוגרי המחלקה משתלבים בהוראה בבתי ספר של החינוך המיוחד, במסגרות חינוכיות רגילות המשלבות תלמידים עם צרכים מיוחדים, במוסדות חסות לנוער, בבתי כלא, בבתי חולים לילדים, בבתי חולים של בריאות הנפש, בעמותות ובמסגרות החינוך הבלתי פורמאליות.

 

 

 

תכנית כבדי שמיעה וחירשים- חדש

 

 

תכנית זו מכשירה מחנכים לעבודה עם ילדים ותלמידים כבדי השמיעה וחירשים ובכך מסייעת להם להשתלב במערכת החינוך ובחברה. מטרת התוכנית היא העמקת הידע על המאפיינים התקשורתיים שפתיים, קוגניטיביים, אקדמיים, רגשיים וחברתיים של אוכלוסייה זו מהילדות ועד הבגרות. במהלך הלימודים הסטודנטים ייחשפו למגוון מסגרות חינוכיות וילמדו שיטות הערכה ודרכי התערבות ייחודיות כמו גם תהליכי התערבות מערכתית ועבודה בצוות רב תחומי. התוכנית משלבת קורסים מגוונים כמו: מבוא לחינוך כ״ח + אנטומיה של מערכת השמיעה, תרבות חירשים שפת סימנים (בחירה), פיזיולוגיה של מערכת הדיבור + תפיסה והפקה ועוד

כיום קיים מחסור רב בצוותים חינוכיים אשר מתמחים בתחום חינוך כבדי שמיעה וחירשים, ובעקבות כך החלטנו להרחיב את הלימודים בחינוך המיוחד ולהתחדש בתוכנית שתענה על כל הצרכים יחדיו.

בסיום הלימודים יוכלו הסטודנטים להשתלב במגוון תחומים בתחום החינוך והשיקום של אוכלוסיית כבדי השמיעה והחירשים כגון הוראה, הדרכה וניהול.

 

 

תנאי קבלה:

 

 

תעודת בגרות
ועדת קבלה
* בעלי ממוצע בגרות גבוה יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי בהתאם לתוצאות ועדת הקבלה והראיון האישי.
ניסיון חינוכי קודם והיכרות עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, מהווים יתרון

למתעניינים בני 30+ ללא תעודת בגרות מוצעת מכינה אשר בסיומה תוכלו להמשיך ללימודי תואר ראשון.

 

 

 

תעודות והסמכות:

 

תואר ראשון B.Ed.
תעודת הוראה בין מסלולית בחינוך מיוחד לכיתות א’-יב’ ובחוג שנלמד.
שתי תעודכות בשני אשכולות: הוראה מותאמת בקריאה, הוראת מותאמת במתמטיקה.

 

משך הלימודים:

 

4 שנים.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות, וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון בחינוך המיוחד בסמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות.

 


כל מסלולי הלימוד של  סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649