הכשרת תלמידים לתעשיית ההיי-טק

פרופ` ניב אחיטוב: האקדמיה היא החוליה החלשה ביותר בהכשרת תלמידים לתעשיית ההיי-טק

 פרופ’ אחיטוב אמר את הדברים באירוע חנוכת קמפוס המרכז האקדמי דן שנועד להכשיר סטודנטים לתעשיית ההיי-טק וה-IT

"האקדמיה, כפי שהיא מלמדת היום, היא החוליה החלשה ביותר בשרשרת ההכשרה המקצועית של תלמידים החל מגיל הגן וכלה בכניסתם לתעשיית ההיי-טק", כך אמר אתמול פרופ’ ניב אחיטוב, נשיא מרכז אקדמי דן, באירוע חנוכת הקמפוס והשקתו. לטענת אחיטוב, החולשה מתבטאת בשלושה היבטים: תכנים לא רלבנטיים, הימנעות משימוש בפלטפורמה טכנולוגית מתקדמת ואי התאמת המתודולוגיה לטכנולוגיה.
מנכ"ל CA ישראל, שי און, התייחס באירוע לשחיקת היתרון היחסי של המהנדס הישראלי מול המהנדסים במדינות המזרח, שכישוריהם הולכים ומשתפרים. לדבריו "המתכנת הישראלי, בניגוד לעמיתו הסיני או ההודי, חי, נושם ומכיר היטב את העולם העסקי של המאה ה-21, וזה הופך אותו לעובד יעיל פי כמה. החיבור בין התעשייה לאקדמיה הוא שישמור על יתרונם היחסי של הישראלים".
באוקטובר נפתחה שנת הלימודים הראשונה במרכז, אליה נרשמו מעל ל-150 סטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב ותואר ראשון במערכות מידע ניהוליות. אחיטוב מעריך כי בשנה הבאה ילמדו במרכז כ-400 סטודנטים. בנוסף לתוכניות הלימודים שנפתחו השנה, במרץ יפתח במרכז מסלול לימודים לתואר ראשון במנהל עסקים (B.A) בדגש על עולם ההיי-טק, כולל קורסים בשיווק ומדיה דיגיטלית, מימון בסביבות טכנולוגיות ומשאבי אנוש, יזמות וניהול בהייטק.
באירוע השתתפו כ-100 אורחים, בהם נציגים מחברות הטכנולוגיה CA, אורקל, אמדוקס, קומברס, נטויז’ן, מטריקס, מלם מערכות וחברות נוספות כמו מי עדן, תנובה ובנק לאומי. כמו כן, נכח באירוע ראש עיריית פתח-תקווה, בה שוכן המרכז, יצחק אוחיון.
מרכז אקדמי דן הינו מוסד לימודים שהוקם כ"אקדמיה של החברות" וממוקם בקרית מטלון בפתח-תקווה. מאחורי היוזמה עומדות חברות היי-טק ו-IT, בשיתוף אנשי אקדמיה. מטרת המרכז, שפועל כמרכז שלא למטרות רווח, להכשיר את דור העתיד של העובדים בתעשייה בהתאם לצרכי החברות. זאת באמצעות הגדלת כמות האנשים הלומדים לימודים אקדמיים בתחום המיחשוב ומערכות המידע, על מנת שישתלבו בארגוני הייטק, סטארט-אפים ומחלקות IT, וכן לקדם אקדמיזציה של העוסקים בתחומים אלו שטרם למדו לתואר אקדמי, קהל המוערך בעשרות אלפי אנשים.




מאמרים נוספים בתחום לימודי הייטק

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649