רוצה לחנך את הדור הבא

לימודי חינוך מתפרסים תחת תחומים רבים ושונים וניתן לראות כי כיום הביקוש ללימודים אלו גדול מאד. מספר הפונים בשנה לתחום זה עלה מאד בשנים האחרונות ובנוסף נוספו מספר מוסדות לימוד בהם ניתן ללמוד תחום זה.

מטרת הלימודים הינה הקניית ידע וכלים לסטודנטים על מנת לפתח ולחנך את התלמידים הצעירים. רבים מאלו הפונים לתחום זה רואים זו כשליחות, צורך שהם מרגישים על מנת להגיע לסיפוק עצמי ולעזור לאחרים, בנוסף אפשר לראות כי אלו הפונים לתחום זה יהיו מהקבוצה אשר מאד אוהבת ילדים/ בוגרים והן את תחום החינוך/הוראה. את הלימודים ניתן ללמוד במספר רב של מכללות ואוניברסיטאות. את הלימודים ניתן ללמוד כלימודי תעודה, תואר ראשון ותואר שני.

 

מסלולי הלימוד:

 

תחת תחומי הלימוד ישנם מספר רב של מסלולים. ביניהם: חינוך מיוחד, חינוך לגיל הרך, הוראה, חינוך גופני ועוד.

 

חינוך מיוחד: תחום זה מיועד לסטודנטים אשר מעוניינים בתחומי לקויות למידה, אוטיזם, מוגבלויות ועוד. במהלך הלימודים לומדים הסטודנטים על כלים הנדרשים על מנת שיוכלו להתמודד מול לקויות למידה, נוער עבריין, פיגור שכלי, מוגבלויות פיזיות, שיקום, ריפוי בעיסוק ועוד. אין ספק שזהו תחום קשה מאד נפשית ופיזית אך ללא ספק מביא סיפוק גדול.

 

חינוך לגיל הרך: חינוך זה מופנה ללימודי חינוך לגילאי הגן ועד בית הספר היסודי לא כולל. ההכשרה הינה מקצועית מאד, הסטודנטים מקבלים את הכלים הנדרשים על מנת שיוכלו לסיים את התואר עם כל החומר הנדרש. מסלול הלימודים מתמקד בעיקר בהכשרת גננות/ים, מטפלות/ים.

 

תוכנית הלימודים:

 

תוכנית הלימודים בחינוך הינה מורכבת ובעלת אפשרויות בחירה רבות. כאשר מחליט הסטודנט מה ברצונו ללמוד תחילה צריך להחליט לאיזה קבוצת גילאים לפנות: חינוך לגיל הרך, חינוך יסודי או חינוך על יסודי, בחירת סוג האוכלוסייה אם ברצונם ללכת על חינוך מיוחד. בנוסף צריכים לבחור בין חינוך פורמאלי לחינוך בלתי פורמאלי. כמו כן ישנה גם בחירת ההתמחות בין מדעים, היסטוריה, חינוך גופני, מתמטיקה ועוד. את התואר מסיימים הסטודנטים עם תעודת הוראה ובנוסף תואר בחינוך אשר בחרו.  

ניתן ללמוד את התואר כחד חוגי או דו חוגי השילוב של חינוך וכלכלה, חינוך ופסיכולוגיה ועוד. בכל אחד מן התחומים לומדים הסטודנטים על מספר נושאי לימוד זהים אשר הינם בסיסיים והכרחיים, מעבר לכך כל תחום מתמקד בנושאים הרלוונטיים עבורו. הסטודנטים נחשפים במהלך הלימודים גם לעבודה מעשית ויוצאים לגני ילדים, בתי ספר, עמותות שונות על מנת שיוכלו לטעום, לראות ולהרגיש כיצד מתנהלים הדברים.

 

משך הלימודים ותנאי קבלה:

 

בכל מוסד משך הלימודים משתנה אך משך הלימודים נע בין 3 ל- 4 שנים כאשר בדרך כלל השנה הרביעים הינה סטאז’ אך לפעמים גם בשנה זו נאלצים הסטודנטים ללמוד קורסים נוספים. ניתן להמשיך את הלימודים לתואר שני בחינוך מיוחד, ייעוץ חינוכי, ייעוץ ארגוני ועוד. גם תנאי הקבלה משתנים בין המוסדות כאשר הדרישה לפסיכומטרי אינה גבוהה מידיי אך צריכה להיות מעל 500, בנוסף יש צורך בתעודת בגרות מלאה עם ממוצע מעל 92.




מאמרים נוספים בתחום חינוך והוראה

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649