לימודי ניהול מערכות בריאות- בואו להשפיע

מרגישים שאתם יכולים לקחת אחריות? שיש לכם את היכולת לנהל? אתם מאד רוצים להשפיע ולעשות טוב למערך הבריאות בארץ?

 

מערכת הבריאות בישראל הינה גוף ציבורי שלרשותו מאות אלפי עובדים, אך כמו בגופים ציבוריים רבים, גם במערכת הבריאות קיימות בעיות כגון: איטיות של המערכת, חוסר יעילות, בזבוז משאבים יקרים וגרעון כלכלי. בשנים האחרונות החלו שינויים רבים במערכת הבריאות ובעקבות כך נוצר צורך מתגבר בכוח אדם ניהולי ברמה הגבוהה ביותר. לימודי ניהול מערכות בריאות נועדו  לסייע ולייעל את המערכת בארץ על ידי הכשרת מומחים בעלי יכולות תכנון וניהול מקצועי בכל הרמות.

(על פי החוק במדינה מנהלים במערכת הבריאות צריכים להיות בעלי השכלה אקדמית מתאימה בתחום זה).

 

לימודי ניהול מערכות בריאות

לימודי ניהול מערכות בריאות בדומה ללימודי סיעוד או עבודה סוציאלית הינם לימודים אקדמיים מאתגרים ומספקים המיועדים לאלו הרואים את עצמם כבעלי שליחות חברתית, לאלו שרוצים להשפיע, לשפר ולמצוא את עצמם כחלק מתחום דינמי, משתנה ומתפתח זה בעולם הרפואה המודרני.

כרגע בישראל ניתן ללמוד ניהול מערכות בריאות בשתי האפשרויות הבאות:

1.       תואר ראשון בניהול מערכות בריאות המאפשר המשך לימודים לתואר שני במנהל עסקים.

2.       תואר שני בניהול מערכות בריאות (M.B.A) המיועד לבעלי תואר ראשון באחד ממקצועות הניהול.

 

מטרת התואר הראשון הינה הכשרת בוגרים אקדמאים בעלי ידע עיוני ומיומנויות יישומיות, בתחומי מינהל ציבורי, ניהול, מדעי החברה, מדעי הרפואה ובכל הקשור לשיפור מערכת הבריאות בישראל.

במהלך הלימודים תרכשו כלים ומיומנות מקצועית מגוונות, תלמדו להנהיג ולעבוד בכל הרמות במערכות הבריאות והרפואה בארץ.

תוכנית הלימודים לתואר מאד מאתגרת, מעניינת ומרתקת ואין ספק כי במהלך הלימודים תכנסו לנבכי המנגנון המפעיל את מערכת הבריאות בישראל.

 

נושאי הלימוד לתואר ראשון

הלימודים ברוב מוסדות הלימוד כוללים נושאים רבים וביניהם: ניהול מידע במערכות הבריאות, מנהל עסקים, מדעי ההתנהגות,  כלכלה, כלכלת תרופות וכלכלת בריאות, שיווק, טכנולוגיה, יישומי מחשב, מדעי המעבדה הרפואית, מערכות בריאות בעולם, אפידמיולוגיה, חוק ומשפט, ניהול רפואת אסונות, סוציולוגיה, נושאים בפסיכולוגיה ניהול מרפאות, מערכות מידע רפואיות, תקשורת ועוד ועוד....

 

תנאי קבלה

אף על שדרישות הקבלה לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות משתנות בין מוסדות הלימוד השונים, הממוצע הנדרש במוסדות רבים הינו ציון פסיכומטרי העולה על  550 נקודות ותעודת בגרות בעלת ציון ממוצע של 85 ומעלה.

 

משך הלימודים

משך הלימודים לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות הינו 3 שנים ולתואר שני הוא שנתיים.

 

אפשרויות תעסוקה

בוגרי ניהול מערכות בריאות יכולים להשתלב במשרדי בריאות, בתי חולים ממשלתיים או פרטיים, קופות חולים או חברות ביטוח בתפקידי ניהולי או הנהלה בכירה כגון: מנהלי אדמיניסטראציה עצמאיים/ בצוותי הרפואה,  מנהלים או עובדים במחלקות התקציב, הכלכלה, התכנון, השיווק ועוד.

 

לימודי המשך

ניתן להמשיך לתארים מתקדמים בתחומי הניהול השונים כגון: תואר שני במנהל עסקים, תואר שני בכלכלה, תואר שני בשיווק ועוד. 

לסיכום

מרגישים שאתם יכולים לקחת אחריות? שיש לכם את היכולת לנהל? אתם מאד רוצים להשפיע ולעשות טוב למערך הבריאות בארץ? אם כך, אין ספק כי לימודי ניהול מערכות בריאות זו הבחירה הנכונה עבורכם!




מאמרים נוספים בתחום לימודי רפואה

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649