מקצוע האחות

אחיות נמצאות בשורה הראשונה של הצוות המעניק שירותי בריאות ופועלות במגוון תפקידים ותחומי טיפול שונים.

מקצוע האחות:
אחיות נמצאות בשורה הראשונה של הצוות המעניק שירותי בריאות ופועלות במגוון תפקידים ותחומי טיפול שונים, תחת השם הגדול "לימודי סיעוד".
האחיות עורכות אומדן ראשוני לכל מטופל, מעבירות את המידע לרופאים, עוקבות אחר מצב המטופל ומתאמות את הטיפול שיינתן על ידי הצוות הרפואי - רופאים, עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטים וכו’.

אחד מתפקידי האחות הוא חינוך לבריאות מבחינת תזונה, חבישה, לקיחת תרופות ותפעול הציוד הרפואי.

האחות מסבירה למטופל על התהליכים הרפואיים . אחיות בבתי חולים אחראיות על שחרור המטופל מבית החולים ומסייעות לו להסתגל למצבו הבריאותי.

האחיות העובדות בקהילה אחראיות למניעת מחלות על ידי חינוך הציבור להפחתת גורמי תחלואה, וטיפול באלימות, משקל עודף, התמכרויות וכן עוקבות אחר ההתפתחות התקינה של תינוקות וילדים.

יש אחיות  בעלות מומחיות בטיפול בחולי סרטן, סוכרת, פצועי טראומה או הפרעות אכילה.

יש אחיות שפונות לתחום הניהולי ועוסקות בניהול מרפאות, ניהול מערך השתלות, ניהול שירותי סיעוד בבתי חולים ובקהילה, מתאמות בריאות האישה ועוד. 

בתחום ההדרכה הן משתלבות במערכי הדרכה במוסדות שונים, הדרכת עמיתים וסטודנטים בבתי חולים ובמרפאות.

 

קריירה ברפואה:
מקצוע הרפואה הוא מקצוע מאתגר ומורכב ולכן הוא מתאים למי שיש לו צורך מרכזי אחד: להבריא ולהציל אנשים שסובלים ממחלה, פציעה, נכות וכל סוג של סבל גופני או נפשי.

העבודה כוללת, במרבית המקרים, בדיקה פיזית של הפציינטים, הכרת עברם הרפואי, עריכת מבחנים רפואיים כמו בדיקות דם וצילומי רנטגן ולבסוף הצגת אבחון רפואי של מצבם הבריאותי והכתבת המשך הטיפול הנכון עבורם. טיפול זה יכול לכלול ניתוח, תרופה, או שינוי דרך חיים ותזונה.

חלק נכבד מפעולות אלו ייעשה בשיתוף עם אנשי צוות רפואי כמו עובדי מעבדה, אחים ואחיות, אך מי שאחראי לדיאגנוזה הסופית ולקביעת המשך הטיפול הוא הרופא.

בשנים האחרונות רופאים עוסקים יותר ויותר ברפואה מונעת ומייעצים לפציינטים על דיאטות שונות, תרגילי התעמלות והפחתת לחץ, בשל ההבנה שרפואה מסוג זה היא חסכונית יותר עבור מערכת הבריאות הציבורית.

מכיוון שתחום הבריאות והרפואה בארץ עובר הפרדה בשנים האחרונות בין המגזר הפרטי לציבורי, ויותר חולים פונים למסגרות הפרטיות ומוכנים להשקיע בבריאות משאבים רבים, נראה שקריירה בתחום תשתלם, בסופו של דבר, מבחינת השכר.




מאמרים נוספים בתחום לימודי רפואה

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649