המסלול הסודי והמקוצר להצלחה

על אף היתרונות הבלתי נגמרים של לימודי תעודה ומקצוע, נדמה כי הם זוכים למעט מאוד קרדיט בקרב עם הסטודנטים, בדומה לפוליטיקאי מבריק, עם יחסי ציבור לא מוצלחים. רבים מכם כנראה לא מודעים לעובדה כי לימודי תעודה ומקצוע למעשה מתמקדים יותר בליבת המקצוע הנבחר, ופחות ב"קישוטים" ובקורסי רקע מיותרים שבסופו של יום לא יעזרו לכם בעתיד כלל וכלל. ההסתכלות המזלזלת לעיתים על סטודנטים שבחרו בקיצור הדרך הגאוני שבלימודי תעודה ומקצוע, כבר מזמן לא מטרידה את אלו שעלו על השיטה המוצלחת.

 

למה  נולדו לימודי תעודה ומקצוע:

איך צורך בכמות אדירה של היגיון בריא בכדי להבין שאדם המתעניין בלימודי פיסיקה,

לא באמת צריך לקחת  בנוסף שלושה קורסי יהדות-כמו שאוניברסיטאות בעלות צביון דתי דורשות. נכון, לימודי תעודה ומקצוע לא זמינים לכל מקצוע. רוב הסיכויים שאם המטרה הסופית שלך היא להיות פרופסור במדעי המוח, לא תמצא קורס של שלושה חודשים שיכסה את כל החומר. אבל מה בנוגע לכל מקצועות האומנות, למשל? אנשים המוכשרים בכתיבה שכל משאת נפשם היא להיות עיתונאי או תסריטאי-באמת צריכים קורסים של סטטיסטיקה ותולדות האסלאם? ומה בנוגע למתעניינים ברפואה משלימה? כל מי שרוצה לעסוק בדיקור או הידרותרפיה-צריך לבלות שלוש שנים על מדשאות הקמפוס בין שיעור לשיעור ולבזבז זמן יקר שלא יחזור, כדי להיכנס לקורס שלא עוסק במקצוע שלו? למי מכם שמתלבט חברים, התשובה היא: "לא". מדי שנה יותר ויותר מוסדות לימוד בישראל, פותחים מסלולים של לימודי תעודה ומקצוע ממוקדים ומקוצרים, המבטיחים לעומדים בדרישות תעודת גמר מאושרת ומורשית, שפותחת הרבה דלתות בשוק העבודה לאחר סיום הלימודים, לעיתים לא פחות ממועמד המנופף בגאווה בדגל התואר, אך בפועל יושב כל היום במשרד ומשחק בסוליטר. נכון, לבעלי תואר ראשון ושני תמיד תהיה התעודה המרשימה והממוסגרת לתלות על הקיר במשרד, חתומה ע"י פרופסור במשבר גיל הזהב שאף אחד לא זוכר, אבל זה באמת מה שחשוב בקריירה שאתם מנסים לפתח? לא בחיים האלה.  מידת ההשקעה שלכם בעבודה, הנכונות שלכם להוכיח את עצמכם, יחסי האנוש שפיתחתם בעזרת הפסיכולוג ההוא אי שם בכיתה ג’ אחרי שמלך הכיתה גנב לכם את המחק ונפלתם למשבר זהות עמוק, אלו הכלים שיפלסו את דרככם מעלה בסולם העבודה עד לפסגת הקריירה, לכיסא העור של הבוס. לכן נולדו לימודי תעודה ומקצוע: למקד את הסטודנטים החפצים בהכשרה במקצוע הרצוי במהירות ויעילות, מבלי לשלם הון תועפות על כל שנה נוספת (ומיותרת) באוניברסיטה, ומבלי להירדם בשיעור שהקשר בינו לבין המקצוע שלכם מקרי בהחלט, על סף הדמיוני.

 

יתרונות משמעותיים בבחירת לימודי תעודה ומקצוע:

לימודי תעודה ומקצוע נמשכים בדרך כלל בין כמה חודשים עד שנה, ומקנים תעודת סיום חתומה ע"י המוסד בו בחרתם להפקיד את השכלתכם. מסלול הלימודים הנ"ל קצר וקליל, שם דגש על התחומים הרלוונטיים ביותר, ובעצם מכשיר אתכם לחיים האמיתיים כעובדים מן המניין במקצוע עליו שמתם עין. היתרונות בלימודי תעודה ממשיכים גם בתחום הסנטימנטאלי: כיתות לימודי תעודה ומקצוע קטנות בהרבה בהשוואה לכיתות לימודי התואר, אז במקום להקדים בשעה בכדי להספיק לתפוס מקום באולם ההרצאות בלימודי התואר, תוכלו להגיע בזמן ולתפוס את המקום הקבוע שלכם בכיתה ואפילו לשמוע את ההרצאה טוב יותר. בזכות מספר התלמידים המוגבל בכל כיתה, הקשר עם המרצים אישי יותר, תשומת הלב הניתנת לכל סטודנט גדולה יותר, וכך גם המוטיבציה של המרצה לקדם אותו. זהו עניין שכיח בקרב כיתות קטנות להיות בקשר שוטף עם המרצים ולקבל תמיכה לאורך השנה. מרצים ומורים ללימודי תעודה ומקצוע אף נוטים לנצל את קשריהם האישיים מחוץ למוסד בתום סיום הלימודים בכדי להבטיח אפשרויות תעסוקה לתלמידים המוצלחים שלהם. אך לא זאת בלבד, מגמה חדשה המתפתחת בשנים האחרונות בישראל גורסת כי מוסדות ללימודי תעודה ומקצוע מבטיחים תעסוקה לעומדים בדרישות הלימודיות נוכח הרשמתם בלבד, ומגבירים את ביטחון הסטודנטים בבחירתם.

 

אם כך יש אלטרנטיבה: לימודי תעודה ומקצוע
איש אינו מזלזל חלילה בסטודנטים השקדנים לתואר ראשון ושני, כבודם במקומם מונח. אך אנא מכם-קחו בחשבון את העובדה כי יש גם דרך לימודים אלטרנטיבית, כזאת שתשאיר לכם יותר זמן פנוי בידיים, דרך גמישה המאפשרת יכולת תמרון רבה יותר בין החיים האישיים, לסטודנטיאליים, לעבודה ולמלאכה שחלקנו צריכים לקום אליה בכל בוקר. לימודי תעודה ומקצוע מבטיחים גם יותר שקט נפשי, ויותר כסף בנק. דעו כי לא רק מכללות ומכונים מקצועיים מציעים את לימודי תעודה ומקצוע, גם אוניברסיטאות בעלות שם ומעמד מתחילות לפתוח מסלולי לימוד מקוצרים אלו, במיוחד לסטודנטים פוטנציאלים שלא עומדים בדרישות הקבלה למסלולי התואר. בסיום המסלול משגרים המוסדות עשרות אלפי סטודנטים מוכשרים למעגל העבודה, ואלו מוכיחים בכל יום מחדש את מה שחלקנו הבנו כבר מזמן: לימודי תעודה ומקצוע הם הדבר הבא בעולם ההשכלה: יעיל, מהיר, ומעשיר.




מאמרים נוספים בתחום הנדסאים

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649