איך להיות יזמים כבר במהלך התואר הראשון?

סטארט-אפ ויזמות הן כנראה המילים הכי חמות בשנים האחרונות. כולנו מחכים לרגע שהרעיון הגדול יגיע ויהפוך להצלחה מסחררת. אקזיט של מיליונים, חופשות, טיולים ולא רגע אחד נוסף של עבודה. טוב, עוד יש כמה צעדים שצריך לעבור לפני זה, אבל מזל שיש מקומות כמו אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שפותחת בפנינו את כל האפשרויות ונותנת לנו שפע של הזדמנויות להגיע לשם.

 "סטארט-אפ" ו"יזמות" הן כנראה המילים הכי חמות בשנים האחרונות. כולנו מחכים לרגע שהרעיון הגדול יגיע ויהפוך להצלחה מסחררת. אקזיט של מיליונים, חופשות, טיולים ולא רגע אחד נוסף של עבודה. טוב, עוד יש כמה צעדים שצריך לעבור לפני זה, אבל מזל שיש מקומות כמו אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שפותחת בפנינו את כל האפשרויות ונותנת לנו שפע של הזדמנויות להגיע לשם.

 

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מובילה בתחומי היזמות והחדשנות, ושמה לה למטרה לשתף את הסטודנטים שלה, ללא תלות בתחום לימודיהם או ברמות התואר, במסגרות של מצוינות, יזמות ומעורבות חברתית. 

לאוניברסיטה ולפארק לטכנולוגיות מתקדמות, שהוקם בשיתוף האוניברסיטה וממוקם ממש בצמוד אליה (תחצו את הגשר - ואתם שם!), יש חלק גדול בהפיכתה של באר שבע למרכז ההיי-טק של ישראל. תחום היזמות הוא אחד התחומים שבהם מובילה האוניברסיטה, והיא מעניקה מגוון כלים לפיתוח מיזמים חדשניים, טכנולוגיים וחברתיים. בנוסף לכנסים ולפעילויות רבות בקהילה בנושא יזמות, האוניברסיטה, בשיתוף עם מרכז בנג’יס ליזמות ולחדשנות, מסייעים לכל סטודנט שרוצה להפוך את הרעיון למציאות, מלווים אותו ונותנים לו את כל הכלים להצליח.

ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות בתחום היזמות העומדות בפני הסטודנטים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, החל מהשתלבות בפארק הבינלאומי לטכנולוגיות מתקדמות הצמוד לאוניברסיטה, וכלה בהאקטונים, פרויקטים בשיתוף חברת Google ומגוון קורסי יזמות אקדמיים – כל שנשאר לכם לעשות הוא להירשם!

BGU Innovation Labs

?BGU Innovation Labs הוא מרחב עבודה ייחודי הממוקם בסניף WeWork בפארק לטכנולוגיות מתקדמות של האוניברסיטה. מרחב עבודה זה מהווה לסטודנטים, לבוגרים ולחברי סגל האוניברסיטה סביבת עבודה תומכת, מייעצת ומעוררת השראה, שבה יוכלו לקדם מיזמים טכנולוגיים ומיזמים טכנולוגיים-חברתיים.

אחד מהפרויקטים המובילים במתחם החדשנות הוא  Inno-Negev? מאיץ הסטארט-אפים של מתחם החדשנות. Inno-Negev פונה בעיקר ליזמים בתחילת דרכם, הכוללים צוות מבטיח וטכנולוגיה או רעיון שאותו החלו לגבש, וזקוקים לסיוע, הכוונה, יצירת קשרים ותמיכה עסקית. המשתתפים בתכנית המאיץ ייקחו חלק בהרצאות ובסדנאות יישומיות, יקבלו תמיכה ממנטורים מנוסים, הכוונה של יועצים מומחים בתחומי יזמות, מיתוג, קניין רוחני, חוק ומשפט, פיננסים ועוד. כדי להעניק ליזמים הצעירים מרחב אופטימלי לעבודה, מתחם WeWork מציע למשתתפים להיעזר במעצבים, ביועצים משפטיים, בחברות שיווק דיגיטלי ובחברות טכנולוגיות נוספות

תחרויות והאקתונים 

אם אין לכם עדיין רעיון מגובש או צוות עבודה, אך אתם יזמים מלידה וחושבים שיש לכם את מה שנדרש להקמת המיזם הבא, המסגרות הבאות הן בשבילכם. במהלך השנה האקדמית עומדות בפני הסטודנטים הזדמנויות להשתתף במגוון תחרויות והאקתונים בתחומי היזמות והחדשנות, שבמהלכם הסטודנטים יוצרים לעצמם קבוצה ומרימים מיזם משותף מראשיתו ועד סופו. 

סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי, בשיתוףGoogle   התכנית היוקרתית נוצרה במטרה להוביל ליצירת מיזמים טכנולוגיים שיובילו לשיפור השירות המקוון במגזר הציבורי בישראל. התחרות המשותפת לאוניברסיטה ולחברת  Google ישראל, נושאת פרסים כספיים בשווי אלפי שקלים ומיועדת לסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

 

 BGU Smart היא תחרות הסטודנטים לחדשנות טכנולוגית בין-תחומית, שמתקיימת  בשיתוף הפקולטה למדעי ההנדסה, הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר ומרכז בנג’יס ליזמות וחדשנות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. התחרות נועדה להקנות לסטודנטים כלים וידע הדרושים לפיתוח פרויקטים טכנולוגיים, לעודד יזמות וחדשנות וחשיבה “מחוץ לקופסה”, מתוך התנסות בעבודה בצוותים רב-תחומיים. 

 

האקתונים של אגודת הסטודנטים, Tech 7 ומרכז Starter – במהלך השנה מתקיימים האקתונים, תחרויות ויוזמות עצמאיות של סטודנטים לקידום מקצועי. מרכז Starter שם למטרה לעודד את יצר היזמות של הסטודנטים, ומציע הרצאות פתוחות של בכירי תעשיית ההיי-טק, סדנאות מעשיות וקורס יזמות. גם קהילת 7Tech  מובילה את רעיון היזמות והחדשנות בעיר, והיא מספקת הרצאות, כנסים ואירועי נטוורקינג.??

פרויקטי הגמר של הסטודנטים בפקולטות למדעי ההנדסה, הניהול ומדעי המחשב?

פרויקטי הגמר של הסטודנטים בפקולטה למדעי ההנדסה ובפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר מביאים לידי ביטוי את הידע שרכשו הסטודנטים במהלך התואר יחד עם פעולה מעשית המשלבת יזמות ויצירתיות. במסגרת פרויקטי הגמר, הסטודנטים מגבשים ומפתחים רעיונות ממשיים כחלק מעבודת הגמר לתואר, המהווים מקפצה להצמחת מיזמים טכנולוגיים, שזוכים לעניין רב מצד התעשייה ולהכרה בתחרויות בינלאומיות. כל קבוצת סטודנטים עובדת עם מנחה אקדמי ובמקרים רבים גם עם מנחים מהתעשייה ומעולם העסקים.

קורסים אקדמיים בתחומי היזמות והחדשנות?

בנוסף להתנסויות במסגרות החיצוניות ללימודים, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מציעה לסטודנטים קורסים בתחומי היזמות והחדשנות וקורסים בינלאומיים בשיתוף אוניברסיטאות מחו"ל, כחלק מתכנית הלימודים האקדמית. קורסים אלו מעניקים את כל הכלים התיאורטיים הדרושים כדי להצליח בעולם היזמות העסקית, ויעזרו לכם להכיר את העולם העסקי קצת יותר מקרוב.

 iGEM– תחרות iGEM היא תחרות בינלאומית בתחום הביולוגיה הסינטטית, הכוללת שימוש בטכנולוגיות של הנדסה גנטית. התחרות פונה לסטודנטים מכל המחלקות, ונערכת מדי שנה במכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT) בעיר בוסטון. בתחרות משתתפות כ-300 קבוצות מחקר מאוניברסיטאות מובילות בעולם, ובין הישגיה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב – קבוצת "בומרנג" שעבדו על מציאת תרופה לסרטן, וזכו במקום הראשון בתחום הרפואה ובמקום השני הכללי.

קורסים בתחום היזמות בפקולטות השונות – חדשנות ויזמות בחינוך, חדשנות ויזמות במבט הוליסטי, יזמות ביו-טכנולוגית והיבטים משפטיים, יזמות עסקית בתיירות ועוד.

 

 

 




מאמרים נוספים בתחום כללי

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649