NIRSH-FRONT

אוניברסיטת תל-אביב

תואר ראשון בריפוי בעיסוק - B.O.T.

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה ,לימודי חינוך והוראה ,לימודי תעודה ,מכינות/פסיכומטרי/בגרויות ,לימודי דוקטורט
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - אוניברסיטת תל-אביב, רמת-אביב

מטרות הלימודים:
◄ הכשרת מרפאים בעיסוק באבחון, הערכה, חינוך, שיקום וטיפול באוכלוסיות מגוונות
◄ הקניית מיומנויות מחקר בתחום הריפוי בעיסוק

מבנה תוכנית הלימודים:
◄ התכנית כוללת קורסים מתחומי מדעי הרפואה, מדעי החברה וריפוי בעיסוק
◄ שיטת לימוד חדשנית וייחודית בארץ
◄ למידה בקבוצות קטנות
◄ שיתוף הקליניקות המסונפות לאוניברסיטה בפיתוח תכנית הלימודים ובחינוך הסטודנטים

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות הלימודים
לתואר בוגר בריפוי בעיסוק B.O.T באוניברסיטת תל אביב.


אודות התכנית
ריפוי בעיסוק הוא מקצוע טיפולי ושיקומי, המסייע בהכוונת תפקודו של האדם המוגבל ובפיתוח כושרו להתמודד עם תפקודיו כיחיד וכחלק מסביבתו.

מטרת הלימודים
מטרת הלימודים היא להכשיר מרפאים בעיסוק, אשר יעסקו בתום לימודיהם באופן עצמאי באבחון ובטיפול באנשים עם הגבלה בתפקודם. מטרות הטיפול בריפוי בעיסוק הן: להגביר עצמאות, להגדיל השתתפות בעיסוקים משמעותיים, לפתח כישורי הסתגלות ולשמר את הבריאות.

מסלולי הלימוד
הלימודים לקראת התואר ’בוגר בריפוי בעיסוק’ (B.O.T) הם במסלול מורחב (חד חוגי) וכוללים קורסים תיאורטיים, מעשיים ולימודים קליניים

שיטת הלמידה
החוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת תל אביב הוא הראשון בארץ , החל משנת 2002/3 , שמיישם שיטת הוראה חדשנית המבוססת על תיאורית למידה למבוגרים על בסיס בעיות, פותח בשיתוף החוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת McMaster בקנדה. שיטת הוראה זו מעודדת למידה עצמית ואינטגרטיבית, המכוונת על ידי הסטודנטים עצמם ונעשית בקבוצות קטנות והמבוססות על פתרון בעיות ותיאורי מקרה (PBL - Problem Based Learning).
למידה עם הכוונה עצמית מעבירה את עיקר האחריות ללמידה ללומד/ת עצמו/ה. שיטת הוראה זו דורשת הרבה עבודה עצמית מהסטודנטים. התכנית מעודדת את הסטודנטים לחשוב ולחקור במהלך התהליך של רכישת ידע, ולא רק לשנן ולזכור מידע. לסטודנטים שחושבים ששיטת הוראה זו אינה מתאימה להם, מומלץ לנסות להירשם לאוניברסיטאות אחרות המציעות לימודי ריפוי בעיסוק.

עקרונות השיטה:
• למידה עם הכוונה עצמית - הסטודנט/ית יכול/ה לקבוע את מטרות הלמידה שלו/ה, את הדרך הטובה ביותר להשיג מטרות אלו, כיצד לבחור מקורות למידה, וכיצד למדוד את ההתקדמות.
למידה על בסיס בעיות - הלומד נפגש עם הבעיה בהתחלה כגירוי ראשוני ללמידה. למידה זו מתאימה ביותר להוראת מקצועות הבריאות ומאפשרת התפתחות קלינאים המצוידים ביכולת להתמודד לא רק עם סביבה משתנה בעולם הרפואה, אלא גם מאפשרת את פיתוח מקצוע הריפוי בעיסוק עצמו.
• שיתוף פעולה עם קליניקות - התכנית מתאפשרת בזכות שיתוף פעולה פורה בין האוניברסיטה לקליניקות המסונפות לאוניברסיטה, כאשר מרפאות בעיסוק משמשות כמקור מועיל ועוזרות בכתיבת בעיות וכך תורמות לתכנית ההוראה.
• למידה בקבוצות קטנות - קבוצות קטנות מספקות פורום מתאים לדיון והרחבה בנושאים רלוונטיים,מאפשרות לסטודנטים הזדמנות להיעזר בידע אחד של השני, ולהתווכח.

מלגות
מענקי הצטיינות לבעלי ציוני קבלה גבוהים

כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת תל-אביב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649