המרכז ללימודים אקדמיים

תואר שני בחינוך ניהול ארגון מערכות חינוך

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - היוצרים 2 אור יהודה

אודות:
מטרת תוכנית לימודי התואר השני בחינוך בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך היא להצמיח מנהיגות פדגוגית חדשה במערכת החינוך בהתאם לרפורומות והתמורות שחלו בשנים האחרונות במערכת החינוך. תוכנית הלימודים מתרכזת בפיתוח והכשרה של כח אדם מקצועי ומיומן בשלושה אספקטים: אישי, מקצועי וארגוני.

הכשרה אישית: מטרת ההכשרה האישית היא לפתח את הסטונדטים לכדי מנהלים משכילים, יוזמים, בעלי תפיסת מנהיגות רחבה ופרזימה חינוכית-חברתית מתקדמת. על מנת לקבל את הכשרה זו יעברו הסטודנטים מגוון סדנאות, סימולציות וקורסים שמטרתם לפתח את היכולות והמיומניות בתחומי הנהגה, יחסי אנוש, יצירתיות, יוזמה ויחס אישי.

הכשרה מקצועית: מטרת ההכשרה המקצועית היא להפוך את המנהלים למומחים מובילים שיוכלו להוביל צוות מגוון של אנשי חינוך והוראה דרך שותפות והבנה. הכשרה זו תועבר לסטודנטים על ידי קורסים שיספקו כלים תיאורטיים ויישומיים להבנה הוליסטית של התפקיד הניהולי. עוד ילמדו הסטודנטים להכיר תהליכי קבלת החלטות, ניהול אפקטיבי של משאבי אנוש, שיטות הדרכה והנחיה ושיטות הנעה של המערכת הבית ספרית לכדי שיפור וצמיחה.

הכשרה ארגונית: מטרת ההכשרה הארגונית היא להקנות לסטודנטים את הכלים ליצירת תשתית ארגונית אפקטיבית המעודדת למידה. נקודת המוצא היא כי המנהל נתפס כמנהיג המוביל את בית הספר לכדי איכות ומצוינות, על ידי שילוב תפיסה חברתית שיווניות הבאה לקדם את כלל תלמידיה.

תוכנית לימודי התואר השני בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך תקנה לתלמידיה את הכלים הניהוליים הדרושים לניהול יעיל ואפקטיבי של המערכת הבית ספרית בתחומים: ניהול, תכנון, כלכה ותקצוב וכן בתפיסות חברתיות ותרבותיות. בוגרי התוכנית יוכלו להשתלב במערכת החינוך כמנהלי בית ספר ומערכות חינוך קהילתיות.

התמחויות:
ניהול בתי ספר:
מסגרת הלימודים במיקוד זה כוללת מגוון רחב ומעניין של נושאי לימוד; עיוניים ויישומיים, קלאסיים וחדשניים. התכנית כוללת לימודים עיוניים כמו: מבנה החברה והמאפיינים הרב-תרבותיים בישראל, קורס בפסיכולוגיה חינוכית, מחקר מתקדם בחינוך ועוד... בצד לימודי הליבה, הכוללים גם מקצועות לימוד יישומיים, יילמדו תחומי דעת ייחודיים כמו: יחסי גומלין וממשקים בעבודתו של המנהל, קבלת החלטות ודילמות בעבודת המנהל, התקציב ככלי ניהולי.
בתהליך הלימודים ירכשו הסטודנטים ידע וערכים, באמצעותם יגבשו את ה"אני מאמין" החינוכי שלהם. במסגרת הלימוד הממוקדת בניהול בתי ספר, ייבנה בסיס מוצק של ידע תיאורטי, וכלים יישומיים מתקדמים, שיכשירו את הבוגר לתפקוד אפקטיבי כמנהל-מנהיג חינוכי.
ניהול מערכות חינוך:
מטרת מיקוד זה היא להקנות ידע והתנסות בתחום הארגון, הניהול ומשאבי אנוש. בנוסף לבסיס התיאורטי, ייחשפו הסטודנטים לתחומים רחבים ומגוונים בהם פועלים אנשי החינוך במערכות החינוך השונות.
לאנשי המקצוע בתחום זה, ממשקי עבודה הדוקים עם בתי הספר, משרד החינוך וגופי חינוך אחרים. המציאות בה קיימים מעברים רבים של אנשי חינוך בין הדיסציפלינות השונות (בתי-ספר, רשויות מקומיות, משרד החינוך, עמותות ועוד), מחייבת הכרה ולימוד של תחומים אלה.
ניהול חדשנות בחינוך:
שורשיה של מערכת החינוך לכל (EFA) במהפכה התעשייתית. מאז המאה התשע עשרה נעשה מאמץ מתמשך להתאים את המבנה ועקרונות המערכת לעולם המשתנה.
מטרת מיקוד ידע זה היא להביא בפני אנשי חינוך הן את התיאוריה העוסקת בשינוי המבוסס על מו"פ, והן את הרעיונות המרכזיים של החדשנות כמו חינוך מסתגל, למידה אישית, בית הספר הבלתי מדורג, בית הספר וירטואלי, למידת P.B.L וכמובן שימוש בטכנולוגיות ידע. בקורסים יעסקו בין השאר בחקרי מקרה של פרויקטים חדשניים בארץ, וילמדו הלקחים הנדרשים לתכנון יישום והפצה של חדשנות.
ייעוץ ארגוני למערכות חינוך:
מיקוד ידע זה מיועד לאנשי חינוך המעוניינים לקחת חלק פעיל בתהליכי ייזום, פיתוח, הובלה והטמעה של שינויים ארגוניים במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. בתי ספר, כמו גם מוסדות חינוך במגזר הציבורי, ברשויות, ובמערכות קהילה וחברה, עוברים בעשורים האחרונים תהליכי שינוי מהירים והתאמה לתהליכי הגלובליזציה. השינויים מעוררים את הצורך לשנות דפוסי עבודה, וליצור מבנים חדשים בחינוך, שיאפשרו גמישות רבה יותר והתאמה למציאות המשתנה. מטרת המיקוד היא לחשוף את הלומדים לתפקידו של היועץ הארגוני בהובלת השינויים הארגוניים בבתי ספר ובמוסדות חינוך. הלומדים יכירו את עבודת היועץ בתהליכי התכנון, ליווי, ייעוץ ויישום של שינוי ופיתוח ארגוני. עקרונות ושיטות שמקורם במדעי ההתנהגות ותיאוריית המערכות תיושמנה למערכת החינוך. קורסי המיקוד יקנו ללומדים הן היבטים תיאורטיים והן היבטים מעשיים של ניהול שינוי ופיתוח ארגוני. הסטודנטים ילמדו להכיר מודלים שונים של תרבויות ארגוניות והתנהגות ארגונית, לצד רכישה של כלים ומיומנויות לאבחון ארגוני ויישום מושכל של תכניות התערבות.

מתכונת הלימודים:
◄ תוכנית הלימודים מתפרשת על פני ארבעה סמסטרים רציפים, כולל סמסטר קיץ
◄ הלימודים ייערכו בין השעות 09:00-19:00

תנאי קבלה:
◄ ממוצע תואר ראשון 80
◄ בוגרי מוסדות מחו’ל חייבים להציג, אישור שקילות לתואר מהלשכה להערכת תארים ודיפלומות מחו’ל ותרגום גיליון ציונים חתום ע’י נוטריון.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות, וקבל/י את כל המידע אודות MA תואר שני בחינוך בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך במרכז ללימודים אקדמיים.


כל מסלולי הלימוד של  המרכז ללימודים אקדמיים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649